آفتاب
سلیمی در مخالفت با کلیات بودجه 93؛

اجرای قانون هدفمندی در بودجه 93 شفاف نیست

اجرای قانون هدفمندی در بودجه 93 شفاف نیست

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در بحث هدفمندی یارانه ها شفافیتی وجود ندارد و مشخص نیست سهم مردم به چه میزان است، گفت: لایحه بودجه 93 واقع گرایانه نبوده است و ابهامات زیادی در حوزه های مختلف در آن دیده می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس که به بررسی کلیات لایحه بودجه 93 اختصاص دارد در مخالفت با کلیات لایحه بودجه گفت:  بودجه 93 در برخی جاها واقع گرایانه نبوده است، آیا واگذاری 15 هزار میلیارد سقف اعتبارات را تا 21 هزار میلیارد بالا بردن امکان تحققش وجود دارد؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده 135 برنامه پنجم توسعه گفت:  ما باید سالانه 20 هزار مگابایت برق هسته ای تولید کنیم اما با شرایط امروز و به وجود آمدن فضای جدید امسال که سال چهارم  اجرای برنامه است می توانیم این گام را برداریم؟ در حالی که بعضی از تاسیسات هسته ای مان را برای اعتماد سازی غربی ها پلمپ کرده ایم.

نماینده مردم محلات با اشاره به بحث هدفمندی یارانه ها گفت:  در سال 92، 12 هزار میلیارد کسری داشتیم و طبق پیش بینی ها در سال 93 این کسری به 63 هزار میلیارد خواهد رسید که فشار آن بر روی مردم خواهد بود و تولید با مشکلات بیشتری روبرو خواهد شد و نتیجه آن کاهش مصرف است.

وی با بیان اینکه با توجه به این بودجه عملاً در سال 93 با افزایش قیمت ها روبرو می شویم، گفت: در بخش هدفمندی یارانه ها شفافیت دیده نمی شود و اینکه سهم مردم به چه میزان است ابهام دارد.

سلیمی با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: مشخص نیست که چیزی عاید مردم می شود یا خیر  و تبعات گرانی ها فقط دامن مردم را خواهد گرفت و در بخش های بنیادی کشور نیز ابهاماتی وجود دارد.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه 93 در  بخش مالیات ها شبهه وجود دارد و نتوانستیم درآمدهای مالیاتی را عملیاتی کنیم.

این نماینده مجلس ابهام بعدی لایحه بودجه را در بخش فرهنگی دانست و اظهار داشت: در بخش ورزشی نیز 27 درصد اعتبارات کاهش یافته است و سهم بخش عمرانی نیز حدود 70 درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته وی در سلامت نیز در لایحه بودجه ابهاماتی وجود دارد و مردم برای خدمات درمانی و بهداشتی خود با مشکل روبرو خواهند شد.

کد N88879

وبگردی