آفتاب

دولت تایلند 10 هزارنیروی پلیس را درپایتخت این کشور مستقر می کند

دولت تایلند 10 هزارنیروی پلیس را درپایتخت این کشور مستقر می کند

تهران-ایرنا- دولت تایلند درصدد استقرار 10هزارنیروی پلیس در ˈبانکوکˈ پایتخت،برای تامین امنیت درجریان برگزاری انتخابات عمومی هفته آینده این کشور است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری رویترز از ˈبانکوکˈ، تصمیم دولت ˈیینگلوک شیناواتراˈ نخست وزیر تایلند برای استقرار نیروهای پلیس در پایتخت، درپی هشدار مخالفان برای ایجاد اخلال در جریان انتخابات روز یکشنبه دوم فوریه (13بهمن) این کشور اتخاذ شده است.

ˈچالرم بوبامورنگˈ وزیر کار تایلند امروز به خبرنگاران گفت: پلیس مسوول تامین امنیت مردم خواهد بود و کسانی که قصد اخلال دراین انتخابات را دارند ،باید درمورد این مساله تجدیدنظر کنند چون با اقدام پلیس مواجه خواهند شد.

مخالفان دولت تایلند درجریان انتخابات مقدماتی روز یکشنبه گذشته ،مانع رای دادن مردم در بسیاری از مراکز رای گیری در ˈبانکوکˈ شده بودند.

معترضان تایلندی حدود سه ماه است که در خیابان های بانکوک حضور دارند و با برپایی راهپیمایی گسترده درپایتخت این کشور ،خواستار برکناری نخست وزیر می باشند.

مخالفان دولت تایلند، یینگلوک شیناواترا نخست وزیر فعلی این کشور را دست نشانده برادرش و نخست وزیر سابق می دانند و درصدد تعطیلی مراکز دولتی در پایتخت، برای جلوگیری از برگزاری انتخابات عمومی 13 بهمن هستند.

مترجمام**1450** 5981
کد N88847

وبگردی