آفتاب

دیدار جان کری با خانواده کنت بائه

دیدار جان کری با خانواده کنت بائه

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن دیدار با خانواده آمریکایی محبوس در کره شمالی، عفو و آزادی فوری وی را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایرن (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام‌های آمریکایی می‌گویند، کنت بائه، تبعه آمریکایی محبوس در کره شمالی در وضعیت سلامتی بدی است. وی نوامبر سال 2012 میلادی در حالی که راهنمایی یک گروه توریستی را برعهده داشت، دستگیر و به دلیل فعالیت‌های ضد دولتی نامشخص به 15 سال حبس با اعمال شاقه محکوم شد. حامیان کنت بائه می‌گویند، وی هیچ کار اشتباهی مرتکب نشده است.

جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پس از دیدار جان کری، وزیر امور خارجه ین کشور با خانواده کنت بائه در بیانیه‌ای گفت: کنت بائه و خانواده‌اش از هر اقدامی که منجر به این محکومیت شده به صورت علنی عذرخواهی می‌کنند. ما به طور کامل از تمامی اقدامات خانواده کنت بائه برای بازگرداندن این زندانی به خانه‌اش حمایت می‌کنیم. ما به کره شمالی تاکید می‌کنیم تا کنت بائه را مورد عفو قرار داده و او را فورا آزاد کند.

کره شمالی هیچ نشانه‌ای از اینکه کنت بائه را آزاد خواهد کرد، از خود نشان نداده است.

کنت بانه تابستان گذشته به دلیل وضعیت بد سلامتی به بیمارستان منتقل شد اما پیونگ یانگ در کنفرانس خبری که اوایل ماه جاری برگزار کرد، گفت، وی دوباره به زندان منتقل شده است.

در همین حال مادر و خواهر کنت بائه در خطابه سالیانه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به دعوت دو تن از قانونگذاران دموکرات شرکت کردند.

هم‌چنین چارلز رانجر، یکی از قانونگذاران جمهوری خواه آمریکا ضمن تکرار درخواستش برای آزادی کنت بائه گفت: به عنوان یک کهنه سرباز جنگ کره، مدت طولانی از صلح و ثبات در شبه جزیره کره دفاع کردم و امیدوارم کره شمالی اقداماتی را در جهت اعتماد سازی و سازش نخست به وسیله آزادی کنت بائه انجام دهد.

گلن دیویس، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی نیز گفت: فکر می‌کنم که پیونگ یانگ حرف خود را درباره کنت بائه اعلام کرده و ما دائما با کره شمالی در ارتباطیم تا راه حلی برای این مساله پیدا کنیم. این مساله برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است.

انتهای پیام

کد N88833

وبگردی