آفتاب

کره‌ جنوبی به مانورهایش با آمریکا ادامه می‌دهد

کره‌ جنوبی به مانورهایش با آمریکا ادامه می‌دهد

کره جنوبی امروز (چهارشنبه) ضمن تاکید بر کره شمالی برای تسریع در اقدامات مربوط به دیدار مجدد خانواده‌های جدا افتاده در پی جنگ کره، متعهد شد که با وجود اعتراضات پیونگ یانگ، به مانورهای نظامی مشترک خود با آمریکا ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایرن (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، هنوز مشخص نیست که آیا کره شمالی پیش از آغاز مانورهای نظامی مشترک سئول و واشنگتن به تعهد خود درباره برگزاری دیدار مجدد خانواده‌های جدا افتاده در پی جنگ کره عمل می‌کند یا خیر اما کره جنوبی گفت، از این مانورهای نظامی به عنوان وسیله‌ای برای تضمین این دیدار مجدد استفاده نمی‌کند.

کره شمالی هفته گذشته دیدار مجدد خانواده‌های جدا افتاده در پی جنگ کره را پیشنهاد کرد؛ اقدامی که هم از سوی چین و هم از سوی آمریکا مورد استقبال قرار گرفت. اگر کره شمالی واقعا به این پیشنهاد خود جامه عمل بپوشاند، این دیدار مجدد پس از سه سال برای نخستین بار صورت خواهد گرفت.

اما کره شمالی هنوز به درخواست کره جنوبی برای برگزاری این دیدار طی شش روز در فوریه سال جاری میلادی و نشستی به منظور تعیین محل و تدارکات آن پاسخ نداده است.

یکی از سخنگویان وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی گفت: ما واقعا متاسفیم که کره شمالی با وجود پذیرش این پیشنهاد موضع نامشخص و منفعلی را درباره دیدار مجدد خانواده‌های جدا افتاده در پی جنگ کره نشان داده است.

در عوض رسانه‌های کره شمالی درخواست همیشگی این کشور مبنی بر توقف مانورهای نظامی مشترک سئول و واشنگتن را که مساله مورد اختلاف در بهبود روابط دو کره است، مطرح کردند.

کره شمالی این مانورها را پیش درآمد یک جنگ می‌داند اما کره جنوبی ضمن رد این مساله اطمینان می‌دهد که آن‌ها مانورهای دفاعی هستند که سال‌ها است بدون حادثه‌ای برگزار شده است.

گلن دیویس، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی روز سه شنبه با همتای کره جنوبی خود در سئول دیدار کرد. هر دو درخواست پیونگ یانگ برای توقف مانورهای نظامی قریب الوقوع را رد کردند.

دیویس پس از این نشست به خبرنگاران گفت: ما به راه شفاف خود برای انجام این مانورهای دفاعی ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

کد N88830

وبگردی