آفتاب
با موضوع فلسفه و صلح جهانی

هجدهمین همایش بزرگداشت حکیم ملاصدرا برگزار می‌شود

هجدهمین همایش بزرگداشت حکیم ملاصدرا برگزار می‌شود

فراخوان مقالات هجدهمین همایش بزرگداشت حکیم ملاصدرا از سوی بنیاد حکمت اسلامی صدرا منتشر شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حکمت و فلسفه بایستی مباحث حکمت نظری همواره به عمل و حکمت عملی منتهی شود و بخش اساسی و محور فلسفه و تفکر عقلانی به کار بردن حکمت برای زندگی انسانی آدمی بوده است. برهمین اساس، بنیاد حکمت اسلامی صدرا طی سالیان گذشته، پرداختن به موضوعات و مسائل حکمت عملی را محور و موضوع سلسله همایش‌های بزرگداشت حکیم ملاصدرا قرار داده است.

امروزه که جهان استکباری غرب به عنوان مختلف، تحمیل تفکر و فرهنگ و الگوی زندگی غربی را برای سایر ملل در پیش گرفته است، فلسفه اسلامی موظف است معنای حقیقی مفاهیمی چون صلح و عدالت و جامعه را روشن کند، لذا بنیاد حکمت اسلامی صدرا بر آن شده است تا هجدهمین همایش بزرگداشت حکیم ملاصدرا را به موضوع «فلسفه و صلح جهانی» اختصاص دهد.

بنیاد حکمت اسلامی صدرا از اساتید، صاحبنظران و پژوهشگران دعوت کرد با ارائه مقاله در موضوعات ذیل یا سایر موضوعات مرتبط، در این همایش شرکت کنند.

بنیاد حکمت اسلامی صدرا اعلام کرد که مقالات باید دارای مضمون جدید و رویکرد انتقادی و تطبیقی باشد و از نقل مطالب مکرر پرهیز شود.

محققان و نویسندگان مقالات خود را به نشانی [email protected] با عنوان «مربوط به همایش خرداد 93» ارسال کنند.

مهلت ارسال چکیده مقالات: 26/ 12/ 1392 و چکیده‌های دریافتی با اولویت تاریخ دریافت بررسی و مقالات مورد تأیید شورای علمی همایش از طریق پایگاه اینترنتی بنیاد حکمت اسلامی صدرا اعلام خواهد شد.

مهلت ارسال اصل مقالات: 6/ 2/ 1393 و ارزیابی اصل مقالات و دعوت به سخنرانی، 20/ 2 /1393 و تاریخ برگزاری همایش پنج‌شنبه اول خردادماه 93 است.

محورهای این فراخوان در سایت بنیاد حکمت اسلامی صدرا منتشر شده است.

انتهای پیام

کد N88707

وبگردی