آفتاب

افشاگری‌های قذافی درباره سارکوزی در سال 2011

افشاگری‌های قذافی درباره سارکوزی در سال 2011

معمر قذافی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فرانس 3 در سال 2011 از حمایت‌های غیر قانونی خود از نیکولا سارکوزی در جریان انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایرن (ایسنا)، به نقل از سایت الوطن العربی، در این مصاحبه که در تاریخ 16 مارس 2011 با شبکه فرانس 3 انجام شد معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی از حمایت مالی خود از نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری سابق فرانسه خبر داد.

این در حالی بود که در آن هنگام نیروهای حامی معمر قذافی با گذشت یک ماه از آغاز انقلاب قدرت را در اختیار داشتند، اما پاریس چند روز پیشتر مخالفان این کشور را به رسمیت شناخته بود.

دیکتاتور مخلوع لیبی که در ماه دسامبر در پاریس از وی استقبال گرمی شده بود، در پاسخ به این سوال که آیا به وی خیانت شده است پاسخ مثبت داد.

قذافی گفت: نیکولا سارکوزی دچار "اختلال مغزی" است و با کمک من به قدرت رسید. این ما بودیم که به وی پول دادیم تا پیروز شود. سارکوزی زمانی که وزیر کشور بود، برای دیدار با من آمد و از من حمایت مالی خواست.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص علت حمایت مالی‌اش از سارکوزی عنوان داشت: اگر رئیس جمهوری فرانسه با پول‌های ما در انتخابات پیروز شود، برای ما لیبیایی‌ها این یک دستاورد محسوب می‌شود.

دیکتاتور سابق لیبی با این حال به مبلغ این حمایت‌ها و جزئیات در خصوص روش پرداخت آن اشاره نکرد.

در حالی که نیکولا سارکوزی حمایت‌ها از وی در کمپین انتخابات وی در سال 2007 را تکذیب کرده است سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی در مصاحبه‌ای در مارس 2011 اعلام کرد که سارکوزی باید پول‌هایی را که برای پشتیبانی از کمپین انتخاباتی خود از لیبی گرفته پس دهد.

انتهای پیام

کد N88692

وبگردی