آفتاب
صدای آمریکا:

دغدغه بزرگ با پیوستن تقویم ایرانی به گاه شمار گوگل حل شد

دغدغه بزرگ با پیوستن تقویم ایرانی به گاه شمار گوگل حل شد

تهران - ایرنا - پایگاه اطلاع رسانی صدای آمریکا با بشارت پیوستن تقویم ایرانی به گاه شمار گوگل، می نویسد: از این به بعد ایرانی ها می توانند قرارهای کاری و شخصی و وعده های دکتر و دندانپزشکی خود را در تقویم ایرانی که روی حساب کاربری گوگل خود نصب می کنند، علامت بزنند.

به گزارش ایرنا، تارنمای صدای آمریکا می افزاید: گوگل تقویم ایرانی را در برنامه تقویمی خود در کنار تقویم بین المللی میلادی (گرگورین) مورد حمایت قرار داد.

این رسانه غربی سپس به شکلی تبلیغی و حمایتی اضافه می کند: اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از خدمات گوگل به فارسی استفاده می کنید، حتما می دانید که مدتی است بسیاری از خدمات آن تاریخ ها را به هجری شمسی نمایش می دهند. خدماتی مثل جستجوی گوگل، جی میل، و بلاگر.

به نوشته این منبع خبری آمریکایی، گوگل روز دوشنبه (هفتم بهمن/27 ژانویه) اعلام کرد که به اصلی ترین درخواست کاربران فارسی زبانش جواب داده و از این به بعد می توان تاریخ خورشیدی و میلادی را کنار هم دید.

ˈرویا سلیمانیˈ با عنوان دستیار ارشد روابط عمومی در گوگل، توضیح می دهد: قابلیت استفاده از تقویم ایرانی یکی از موارد مورد نیاز مردم ساکن ایران، افغانستان و همچنین ایرانیانی است که در سراسر جهان زندگی می کنند.

وی با اشاره به وجود تقویم چینی در بخش تقویم گوگل برای استفاده مردم چین و تایوان، از تقویم هجری قمری با کاربرد در کشورهای اسلامی یادآور می شود: البته تقویم میلادی را به عنوان پیش فرض در کنار تمامی این تقویم ها قرار داده ایم.

سلیمانی با شرح کوتاهی از دست اندرکاران راه اندازی این تصمیم و چگونگی راه اندازی آن، از این که آدم بتواند به تقویم و زبان خودش برای کارها و وقتش برنامه ریزی کند، به عنوان ابزار بسیار مهم و مفیدی اشاره می کند.

ایرانم**7074**1275

http://ir.voanews.com
کد N88540

وبگردی