آفتاب

چهار معترض به اقدامات اولاند به تحمل حبس محکوم شدند

چهار معترض به اقدامات اولاند به تحمل حبس محکوم شدند

تهران – ایرنا- دادگاهی در پاریس چهار شرکت کننده در اعتراض به سیاست های ˈفرانسوآ اولاندˈ رییس جمهوری فرانسه را به تحمل دو ماه حبس تعلیقی محکوم کرد.

خبرگزاری فرانسه از پاریس گزارش داد: چهار جوان فرانسوی که در جریان اعتراض روز یکشنبه به سیاست های اولاند بازداشت شده بودند، در یک دادگاه کیفری در مورد ارتکاب خشونت علیه نیروهای امنیتی مجرم شناخته شده و به تحمل دو ماه حبس تعلیقی محکوم شدند.

ˈآمریس بارتلمی دو سزیوˈ 20 ساله دانشجوی رشته حمل و نقل و تدارکات، ˈلویی ماری مورنˈ 18 ساله و دانشجوی رشته پزشکی، ˈلویک ریˈ 18 ساله دیپلمه مکانیک موتور و ˈهیوز رومیرˈ جوانان معترضی هستند مجرم شناخته شدند. پیشتر دادستان حکم دو ماه حبس تعزیری را برای این افراد خواستار شده بود.

وکیل یکی از متهمان تبدیل حبس تعزیری را به تعلیقی در حکم نهایی دادگاه ˈرضایت بخشˈ ندانست و با تاکید بر بی گناهی متهمان اعلام کرد: از روند قضایی در جهت اهداف سیاسی استفاده شده است.

وی با اشاره به وجود عکس هایی از جمعیت معترض که متهمان در میان آنان قابل شناسایی نیستند، افزود: هیچ یک از آنان دارای سابقه کیفری نیستند و بطور تصادفی بازداشت شده اند.

این وکیل مدافع دادستانی را به استفاده ابزاری از قوانین متهم و اعلام کرد: ما حق اعتراض داریم و افراد باید به دلیل ارتکاب جرم محاکمه شوند و نه به دلیل حضور در اعتراضات.

ده ها هزار فرانسوی روز یکشنبه گذشته که ˈروز خشمˈ نامیده شده بود، برای اعلام ˈخشمˈ خود نسبت به سیاست های دولت در پاریس تظاهرات کردند و ˈاستعفایˈ فرانسوا اولاند را خواستار شدند.

معترضان که تعدادشان توسط ترتیب دهندگان تظاهرات 160هزار نفر و توسط پلیس 17هزار نفر اعلام شد به قوانین مالیاتی تازه، نرخ بیکاری، قانون ازدواج همجنسگرایان و نیز نقض آزادی بیان توسط دولت اعتراض کردند. این اعتراض با مداخله پلیس به خشونت گرایید.

در جریان این درگیری 19 پلیس مجروح و 262 نفر از معترضان بازداشت شدند. بیشتر بازداشتی ها یک روز بعد آزاد اما هشت تن از آنان برای محاکمه به دادگاه ارجاع داده شدند.

اروپام** 9053** 1337
کد N88538

وبگردی