آفتاب

ادامه عملیات ارتش عراق در استان الانبار/ کشته شدن 20 تن از تروریست‌ها

ادامه عملیات ارتش عراق در استان الانبار/ کشته شدن 20 تن از تروریست‌ها

در ادامه عملیات ارتش عراق در استان الانبار نیروهای مسلح این کشور توانستند تک تیراندازها را محاصره و 20 تن از تروریست‌ها را به قتل برسانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، وزارت دفاع عراق با انتشار تصاویری که نشانگر استقرار نیروهای مسلح این کشور در مناطق مختلف شهر الرمادی به منظور بازداشت تروریست‌ها اعلام کرد: 20 تن از تروریست‌ها توسط نیروهای مسلح عراق کشته شدند.

سخنگوی وزارت دفاع عراق طی سخنانی اعلام کرد: نیروهای مسلح عراق توانستند تک تیراندازهای تروریست که در مناطق مختلف الرمادی مستقر شده بودند، محاصره کنند اما به دلیل به خطر افتادن جان مردم منطقه تاکنون از حمله به آنها خودداری کردند.

ارتش عراق از روز دوشنبه تدابیر شدید امنیتی را در برخی مناطق الرمادی در نظر گرفته و منع آمد و شد را بر شهروندان این مناطق اعمال و اعلام کرد: این ممانعت از آمد و شد به منظور عملکرد بهتر نیروهای مسلح عراقی در جنگ با نیروهای گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" در نظر گرفته شده است.

در همین ارستا، رافع العیساوی، وزیر دارایی مستعفی و ضعیف استان الانبار را بسیار سخت و پیچیده توصیف کرد و گفت دولت باید تمام تلاش‌های لازم را برای اتخاذ راهکار مسالمت‌آمیز جهت پایان دادن به بحران در استان الانبار به کار ببندد.

این در حالی است که به موجب گزارش‌های نهادهای بین‌المللی از آغاز عملیات ارتش عراق در استان الانبار 150 هزار تن از سکانان این استان از خانه‌های خود آواره شدند.

از سوی دیگر، هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق در دیدار با ویلیام برنز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا از حمایت‌های آمریکا از روند سیاسی در عراق و کمک‌های تسلیحاتی در راستای مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

اسامه النجیفی، رئیس پارلمان عراق نیز با ویلیام برنز و هیات همراه وی دیدار و بازتاب بحران پدیده تروریسم در عراق با وی گفتگو کرد. النجیفی همچنین بر لزوم ایجاد راهکار سیاسی برای حل بحران تروریست در الانبار تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N88519

وبگردی