آفتاب
تحولات سیاسی لبنان/

دیدار تعیین کننده عون و حریری در پایتخت ایتالیا/ آخرین مانع برای تشکل دولت جدید برطرف شد

دیدار تعیین کننده عون و حریری در پایتخت ایتالیا/ آخرین مانع برای تشکل دولت جدید برطرف شد

یک روزنامه لبنانی از دیدار میشل عون و سعد الحریری در پایتخت ایتالیا و توافق آنها برای گشودن صفحه ای جدید در روابط دوجانبه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی اعلام کرد: "سعد الحریری" رئیس جریان المستقبل و "میشل عون" رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح اخیرا در پایتخت ایتالیا با یکدیگر دیدار کرده اند.

بنابراین گزارش، این دیدار در پی توصیه های مقامات آمریکایی و اروپایی برگزار شده و دو طرف درباره آغاز دور جدیدی از روابط و برنامه ریزی برای آینده به توافق رسیدند.

یک منبع موثق از مذاکرات دو طرف در این باره اظهار داشت: سعد الحریری این دیدار را بسیار دوستانه و صمیمانه توصیف کرده و تنها اعلام نموده که وی از رخ دادن یک اتفاق در سال 2005  ابراز پشیمانی کرده و اعلام کرده زمانی که عون به فرانسه آمده بوده خواهان همکاری برای آغاز دور جدیدی از روابط بود، من این تقاضا را نادیده گرفتم.

همچنین میشل عون بدون اشاره به جزئیات دیدار خود با سعد الحریری تاکید کرده که در این دیدار درباره چشم انداز آینده روابط دو جانبه توافق کردیم.

از سوی دیگر روزنامه الاخبار در گزارشی دیگر اعلام کرد: محافل پیگیری کننده موضوع تشکیل دولت لبنان از تغییر موضع ناگهانی سعد الحریری درباره مشارکت جریان میشل عون در کابینه جدید شگفت شده اند.

برخی منابع اخیرا از مخالفت جریان 14 مارس با نقش آفرینی مجدد جریان میشل عون در کابینه خبر داده بودند اما سعد الحریری اعلام کرده با در اختیار داشتن دو وزارت انرژی و ارتباطات توسط جریان عون مخالفتی ندارد.

رئیس جریان المستقبل همچنین اعلام کرده که این موضوع سریعا به اطلاع "تمام سلام" مامور به تشکیل کابینه جدید در لبنان رسانده شود.

این در حالی است که اخیرا برخی منابع این موضوع را به عنوان مانع اصلی تشکیل دو لت لبنان اعلام کرده بودند.

روز گذشته نیز منابع خبری در بیروت از تشکیل قریب الوقوع کابینه جدید خبر داده بودند.

کد N88274

وبگردی