آفتاب
در دیدار با معاون وزیر خارجه آمریکا؛

مالکی: عراق در حال جنگ علیه تروریسم است/ وحدت ملی به پایان تروریسم کمک می‌کند

مالکی: عراق در حال جنگ علیه تروریسم است/ وحدت ملی به پایان تروریسم کمک می‌کند

نخست‌وزیر عراق در دیدار با معاون وزیر خارجه ‌آمریکا تاکید کرد: بغداد امروز وارد جنگ علیه تروریسم شده که نه فقط امنیت و ثبات در عراق بلکه در کل جهان را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با ویلیام برنز، معاون وزیر خارجه آمریکا و هیات همراه وی در بغداد با وی در خصوص چالش‌هایی که منطقه خاورمیانه با آن روبرو است به بحث و تبادل نظر پرداخت.

مالکی با اشاره به تهدیدات تروریسم در منطقه و به ویژه عراق گفت: بغداد امروز با پدیده تروریسم مبارزه می‌کند.

وی افزود: عراق امروز وارد جنگ علیه تروریسم که امنیت و ثبات را نه فقط در عراق بلکه در کل جهان تهدید می‌کند آغاز کرده است.

نخست وزیر عراق با تاکید بر لزوم همکاری بین‌المللی برای رویارویی با تروریسم در سراسر جهان اعلام کرد: تلاش ما برای ممانعت از هرگونه آسیبی به غیرنظامیان در جنگ علیه تروریسم باعث شده نتیجه جنگ علیه القاعده در عراق به تاخیر بیفتد.

مالکی اظهار داشت: پدیده تروریسم و جرائمی که تروریست‌ها در عراق مرتکب می‌شوند، فضای عراق را ناآرام کرده لذا همبستگی و وحدت عراقی‌ها به تلاش‌ها برای از بین بردن تروریسم کمک می‌کند.

نخست‌وزیر عراق همچنین از مواضع آمریکا در حمایت از بغداد در جنگ علیه تروریسم قدردانی کرده و گسترش روابط دو جانبه میان بغداد و واشنگتن را در همه عرصه‌ها خواستار شد.

ویلیام برنز نیز اعلام کرد: واشنگتن در جنگ علیه تروریسم از عراق حمایت کرده و ‌آماده است تا همه کمک‌های لازم را برای از بین بردن تروریسم و تندروها در عراق به این کشور ارائه کند.

وی تصریح کرد: جنگی که هم‌اکنون در عراق شاهد آن هستیم، بر خلاف تصورات موجود جنگ میان تندروی و میانه‌روی است نه جنگ میان مذاهب.

در حالی که بغداد جنگ تازه‌ای را در هفته‌های اخیر علیه تروریست‌ها در استان الانبار آغاز کرده مقامات آمریکایی بارها تاکید کرده‌اند که آماده‌اند تا در این زمینه از عراق حمایت کنند. وزارت دفاع ‌آمریکا (پنتاگون) نیز با ارسال سلاح به عراق موافقت کرد.

انتهای پیام

کد N88229

وبگردی