آفتاب
در دیدار لاریجانی با سفیر جدید سوئیس در ایران تاکید شد

از سرگیری گفت‌وگوهای دوجانبه حقوق بشری میان ایران و سوئیس

از سرگیری گفت‌وگوهای دوجانبه حقوق بشری میان ایران و سوئیس

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با جولیو هاز سفیر جدید سوئیس در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار محمدجواد لاریجانی با اشاره به گفت‌وگوهای دوجانبه قبلی دو کشور در حوزه‌های حقوق بشری و قضایی از ابراز علاقه سفیر جدید سوئیس برای از سرگیری این همکاری‌ها استقبال کرد.

لاریجانی با بیان اینکه ایران و سوئیس در یک دوره زمانی چند ساله، گفت‌وگوها و کارگاه‌های تخصصی مشترک حقوق بشری و قضایی خوبی را با یکدیگر برگزار کردند، از پیشنهاد سفیر سوئیس مبنی بر از سرگیری این مراودات دو جانبه استقبال کرد و گفت: اینگونه تعاملات بین دو سیستم قضایی فرصت مناسبی خواهد بود که هم دستگاه قضایی سوئیس از روندهای قضایی ایران و پیشرفت‌های حاصل شده بعد از انقلاب اسلامی و تحولات عمیقی که در آن پیدا شده مطلع شود و هم قضات ما از سیستم قضایی سوئیس و تجربیات قضات آنها آگاه شوند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه کشور سوئیس سابقه طولانی و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در خصوص دادگاه‌ها یا شوراهای حل اختلاف دارد، گفت: این روند در دستگاه قضایی ایران جدید است، ولی مسیر تحول و پیشرفت قابل توجهی را طی کرده و ما می‌توانیم از تجربیات سوئیس در خصوص شوراهای حل اختلاف که بسیار مورد عنایت خاص سیستم قضایی این کشور قرار دارد، بهره‌مند شویم.

جولیو هاز سفیر جدید سوئیس در ایران نیز با ابراز امیدواری نسبت به توسعه روابط همه‌جانبه کشورش با جمهوری اسلامی ایران، خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای دوجانبه دو کشور در خصوص مسائل حقوق بشری و قضایی شد.

هاز با اشاره به مفید و سازنده بودن دیدارهای دو جانبه تخصصی حقوق بشری و قضایی که به صورت سالانه در ایران و سوئیس برگزار می‌شد، برخی از محورهای مورد علاقه برای برگزاری و ادامه این کارگاه ها و گفت‌وگوهای مشترک از جمله دادگاه های حل اختلاف را مطرح و ابراز امیدواری کرد این گفت‌وگوها مجددا در اسرع وقت میان دو کشور از سرگرفته شود.

انتهای پیام

کد N88222

وبگردی