آفتاب

زهار: عباس اشتباه عرفات را تکرار می‌کند

زهار: عباس اشتباه عرفات را تکرار می‌کند

یک رهبر برجسته جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تأکید کرد که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اشتباه یاسر عرفات را تکرار می‌کند.

یک رهبر برجسته جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تأکید کرد که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اشتباه یاسر عرفات را تکرار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، محمود زهار، رهبر برجسته جنبش مقاومت اسلامی (حماس) خاطرنشان کرد: هر چقدر هم سازش و آشتی صورت گیرد، هیچ احدی حق چشم‌پوشی از اصول فلسطینیان را ندارد.

زهار تصریح کرد: هیچ احدی چه در جنبش فتح و چه در جنبش حماس یا گروه‌های دیگر فلسطینی و حتی در نسل‌های بعدی حق چشم‌ پوشی از هیچ اصلی از اصول ملی را که با حق شهروندان فلسطینی در سرزمین‌شان ارتباط داشته باشد، ندارد و عباس هم حق ندارد حتی منزل خود در شهر صفد را واگذار کند؛ چرا که متعلق به فرزندان، نوه‌ها و نسل‌های بعدی وی است.

این رهبر برجسته حماس تأکید کرد که محمود عباس با انتخاب گزینه مذاکره با رژیم صهیونیستی و جنگ علیه مقاومت فلسطین اشتباه بزرگی را مرتکب شد و می‌توان گفت که در حال تکرار اشتباه یاسر عرفات، رئیس سابق تشکیلات رام‌الله است که از مقاومت دست کشید و به میز مذاکرات روی آورد و همین مساله باعث تضعیف وی در جبهه سیاسی شد؛ چرا که مقاومت پشتیبانی برای سیاست است.

زهار تصریح کرد، وقتی عرفات به اشتباه خود پی برد و در سال 2000 در صدد بازگشت به جبهه مقاومت برآمد، صهیونیست‌ها او را به قتل رساندند.

وی افزود، عباس با جنگ خود علیه مقاومت در صدد تداوم مذاکرات با طرف صهیونیستی است و موجودیت عباس تا حد زیادی به جنگ علیه مقاومت و تداوم همکاری‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی گره خورده است.

این رهبر برجسته حماس در پایان تصریح کرد که عباس با خلع سلاح مقاومتی خود در برابر رژیم صهیونیستی اشتباه بزرگی را مرتکب شد.

انتهای پیام

کد N88057

وبگردی