آفتاب
در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

اعضای شورای نظارت بر نشر کتاب انتخاب شدند/ قمی جایگزین محمدیان شد

اعضای شورای نظارت بر نشر کتاب انتخاب شدند/ قمی جایگزین محمدیان شد

جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی شامگاه سه‌شنبه به ریاست حسن روحانی و با حضور روسای قوای مقننه و قضائیه، با موضوع نحوه اجرایی کردن سند مهندسی فرهنگی کشور، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن روحانی در این جلسه مسائلی را درباره این سند مطرح کرد که مقرر شد دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر این اساس در مدت دو ماه موارد و نکاتی را که می‌تواند به پربارتر شدن این سند بینجامد، استخراج و تدوین کرده و به شورا ارائه نماید.
 
همچنین براساس نظر رییس‌جمهوری قرار شد چکیده ابعاد و موضوعات مختلف تحلیل وضعیت فرهنگی که مبنای تهیه سند مهندسی فرهنگی قرار گرفته، در سند یا به همراه سند منتشر شود و دبیرخانه شورا در مدت دو ماهه مذکور اولویت‌های اجرایی سند مهندسی فرهنگی را نیز مشخص کرده و به شورا تقدیم کند.
 
در این جلسه تشکیل ستاد راهبری نقشه مهندسی فرهنگی و تعیین ترکیب، وظایف و ماموریت‌های این ستاد، به عنوان دستور کار جلسه بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شد تا فصول تکمیلی سند مهندسی فرهنگی با همکاری این ستاد تهیه شود.
 
انتخاب نماینده جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت نظارت بر مطبوعات دستور بعدی جلسه امروز بود که با رأی اکثریت اعضا حجت‌الاسلام قمی جایگزین حجت‌الاسلام محمدیان شد.
 
همچنین اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتخاب آقایان احمد واعظی، محمدعلی مهدوی راد، محمدتقی سبحانی، رضا مختاری، علیرضا اعرافی، محمود گلزاری، عماد افروغ، علیرضا صدرا، صادق آیینه‌وند، محسن مؤمنی، علی معلم دامغانی، حسین کچوئیان، محمود آذربایجانی، مهدی خاموشی و خانم فریبا علاسوند به عنوان اعضای دور جدید فعالیت شورای نظارت بر نشر کتاب در زمینه کتب بزرگسالان و آقایان محسن چینی‌فروشان، جواد محقق، مظفر سالاری، عبدالله حسن‌زاده و خانم مهنوش مشیری در زمینه کتب کودکان موافقت کردند.
 
در پایان جلسه امروز، اعضای شورا، آقایان محمدرضا میرجلیلی،‌ علیرضا مسلم، ابراهیم گلمکانی و علی‌اکبر حق‌دوست را به پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ترتیب به عنوان روسای دانشگاه علوم پزشکی یزد، سبزوار، بجنورد و کرمان مورد تأیید قرار دادند.
کد N87965

وبگردی