آفتاب

ترقی: به استانداران گفته اند از اصولگرایان استفاده نکنید

ترقی: به استانداران گفته اند از اصولگرایان استفاده نکنید

اعتماد گفت وگویی با حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه انجام داده است.

 

*من معتقد نیستم که فضای کشور امنیتی است. ولی طبیعتا در هر شرایطی که ما در معرض یک مبارزه دیپلماتیک با دشمنان هستیم و تلاش داریم از یک بحران بین‌المللی عبور کنیم وحدت و همدلی میان تمام گروه‌های سیاسی اجتناب‌ناپذیر است و حفظ آرامش در کشور باید برای همه نیروهای انقلاب مورد توجه باشد.

*عناصری که رفتارشان موجب تحریک نیروهای سیاسی و ایجاد تنش می‌شود باید از انجام اقدامات افراطی و التهاب‌آفرین پرهیز کنند. طبیعی است وقتی عناصری که در گذشته نقش موثری در تنش‌آفرینی در کشور داشته‌اند و اکنون به مطبوعات برگشته‌اند و زمانی که اجازه می‌دهند که فردی در مطبوعات به مقدسات توهین کند انتظار دارید که کشور دچار تنش نشود؟
*نقد عملکرد دولت که تنش نیست مثلا اگر نماینده مجلس یا یک رسانه عملکرد دولت یا تیم مذاکره‌کننده را نقد معقول کند ایجاد تنش نیست.
*در گذشته وزارت اطلاعات، گام‌های مهمی در رصد فعالیت‌های دشمن انجام داده‌ است ولی الان سفارتخانه‌های ما دچار انفجار می‌شود اما هیچ تحرک مناسبی از سوی وزارت اطلاعات نمی‌بینیم. یا عوامل خارجی می‌آیند و با عواملی که در فتنه نقش داشتند ملاقات می‌کنند و وزارت اطلاعات می‌گوید ما خبر نداشتیم.
*ما همواره با این روش که هر جریانی سرکار آمد و دیگران را حذف کرد مخالف بوده‌ایم و معتقدیم که نباید دولتی که روی کار می‌آید گذشتگان را درو کند. اما متاسفانه همه دولت‌ها دست به چنین کاری زده‌اند و این دولت هم همین کار را کرد. حتی به استانداران گفته‌اند که از اصولگرایان استفاده نکنید وقتی این سیاست دولت است، وزارت اطلاعات نباید بگوید که از همه نیروها باید استفاده کنیم این موضوع در حد حرف بیان می‌شود و تا عمل فاصله زیادی دارد.

/212 27

کد N87883

وبگردی