آفتاب

رسیدگی به لایحه بودجه 1393 کل کشور در مجلس آغاز شد

رسیدگی به لایحه بودجه 1393 کل کشور در مجلس آغاز شد

تهران-ایرنا-رسیدگی به لایحه بودجه سال 1393 کل کشور که نخستین لایحه بودجه دولت تدبیر و امید است، دقایقی پیش در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، طبق ماده 112 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) ابتدا سخنگوی کمیسیون تلفیق گزارشی از روند بررسی لایحه بودجه 93 در این کمیسیون ارایه می کند.

سپس حداکثر 10 نفر از نمایندگان به عنوان مخالف و 10 نفر از نمایندگان به عنوان موافق گزارش کمیسیون به ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق، هر کدام حداکثر 10 دقیقه صحبت می کنند و پس از آن نماینده دولت به مدت 20 دقیقه نظرات خود را درمورد لایحه بودجه سال آینده بیان می کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس نیز باردیگر پس از نماینده دولت به مدت 30 دقیقه صحبت می کند سپس کلیات لایحه بودجه سال 93 کل کشور به رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی گذاشته می شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، لایحه بودجه 195 هزار میلیارد ریالی سال 93 کل کشور را روز 17 آذرماه تقدیم مجلس کرد و پس از آن بررسی این لایحه ابتدا در کمیسیون های تخصصی آغاز شد.

کمیسیون تلفیق مجلس نیز از 16 دی ماه رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده را آغاز کرد.

تبصره الحاقی هدفمندی یارانه ها توسط محمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در روز چهارشنبه دوم بهمن ماه به کمیسیون تلفیق مجلس ارایه شده است و بررسی لایحه بودجه سال 93 کل کشور شب گذشته(سه شنبه) در کمیسیون تلفیق مجلس پایان یافت.

محمد حسین فرهنگی عضو هیات رییسه مجلس با اعلام آغاز رسیدگی به لایحه بودجه 93 در صحن علنی مجلس گفت: براساس ماده 112 آیین نامه داخلی مجلس ابتدا رییس جمهوری سخنرانی می کند و پس از آن گزارش کمیسیون تلفیق قرائت می شود.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اشکال ندارد درصورت حضور نداشتن رییس جمهوری، گزارش کمیسیون قرائت شود و پس از اظهارات لاریجانی، غلامرضا کاتب سخنگوی این کمیسیون به قرائت گزارش پرداخت.



فت

سیام**9121**1336
کد N87817

وبگردی