آفتاب
جهانگیر زاده در گفتگو با مهر:

انتقاد از شتابزدگی مجلس در بررسی بودجه/ روش خود اظهاری یارانه‌ها به جایی نمی‌رسد

انتقاد از شتابزدگی مجلس در بررسی بودجه/ روش خود اظهاری یارانه‌ها به جایی نمی‌رسد

نماینده مردم اردبیل با انتقاد از شتابزدگی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برای تسریع در بررسی لایحه بودجه 93 و با تاکید بر اینکه باید به دولت زمان مناسب را برای پیدا کردن راه حل مناسب نحوه پرداخت یارانه ها داد، گفت: اضطراری برای این شرایط وجود ندارد و باید تلاش کنیم که از افتادن به چاله جدید جلوگیری کنیم.

جواد جهانگیر زاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به جلسات کمیسیون تلفیق و اختلافات در خصوص نحوه پرداخت یارانه ها گفت: قانون هدفمند کردن یارانه ها هم درتصویب و هم در اجرا با مشکل همراه بوده است. تعدادی از نماینده‌ها معتقد هستند که بخشی از یارانه بگیرها باید حذف شوند که این سخن درستی است.

وی با انتقاد از اینکه نحوه پرداخت یارانه ها به شکل فعلی بدترین روش و تباه کردن پول است، افزود: پرداخت یارانه ها باید سروسامان بگیرد. بیش از 12 هزار میلیارد تومان اعتبار هر سال از هزینه بودجه جاری یا از مسیر فروش شرکت ها به سمت یارانه ها می‌رود.

این نماینده مجلس ادامه داد: اکنون بیش از 42 هزار میلیارد تومان از افزایش قیمت حامل های انرژی را برای پرداخت یارانه‌ها اختصاص می‌دهیم که بخشی هم باید به سمت حمایت از تولید برود.

نماینده مردم اردبیل با اشاره به اینکه عده ای معتقد هستند که برای پرداخت یارانه ها باید روش حذف دهک ها را در پیش بگیریم، گفت: در جامعه ما امری به نام دهک وجود ندارد و اصلا روشی برای جساب دهک ها نداریم.

جهانگیرزاده با تاکید بر اینکه روش خود اظهاری برای یارانه ها به نتیجه ای نمی رسد، تصریح کرد: باید به سمت روش هایی رفت که زمان بر است .الان حتی یک نفر هم نباید حذف شود و باید برای مردم توجیه کافی داشته باشیم.

وی با انتقاد از شتابزدگی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برای تسریع در بررسی لایحه بودجه 93 و با تاکید بر اینکه باید به دولت زمان مناسب را پیدا کردن راه حل مناسب برای نحوه پرداخت یارانه ها داد، گفت: اضطراری برای این شرایط وجود ندارد و باید تلاش کنیم که از افتادن به چاله جدید جلوگیری کنیم.

کد N87803

وبگردی