آفتاب

پوتین: هیچ کشوری حق دخالت در امور داخلی اوکراین را ندارد

پوتین: هیچ کشوری حق دخالت در امور داخلی اوکراین را ندارد

تهران - ایرنا - ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه در جریان دیدارش با مقامات ارشد اتحادیه اروپا گفت که هیچ کشوری حق دخالت در امور داخلی اوکراین ندارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24 ، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه، برای سی و دومین کنفرانس سران با اتحادیه اروپا وارد بروکسل، پایتخت بلژیک و مقر این اتحادیه شد.

پوتین در گفت وگو با خبرنگاران گفت: همسایگان مشترک ما در صدد همکاری بیشتر با اتحادیه اروپا و در عین حال حفظ رشته های تاریخی شان با روسیه هستند. باید در این راه به آنها کمک کنیم، اما تقسیم بندی های جدید قابل قبول نیست.

این کنفرانس که قبلا برای مدت دو روز با ضیافت شام برای شروع، برنامه ریزی شده بود، به دلیل ناآرامیهای اوکراین که طرفین یکدیگر را به دخالت در آن متهم می کنند، به یک ساعت و نیم وصرف نهار کاهش یافت.

این دیدار در حالی صورت گرفت که کاترین اشتون، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا سرگرم دیدار از کی یف است.

فرانس 24 افزود: از سوی دیگر خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا نیز ضمن ابراز نگرانی از شرایط کنونی در اوکراین اعلام کرد که سرکوب کردن معترضان، ناپدید شدن شهروندان و بویژه خبرنگاران در این کشور غیر قابل پذیرش است.

وی افزود: قانون محدود کردن قوانین شهروندی و برگزاری تظاهرات نقض حقوق مردم این کشور است.

باروسو، رئیس کمیسیون اروپا گفت:باید برداشتی که منافع یک منطقه، ضرر منطقه ای دیگر است را عوض کرد. ما در اتحادیه اروپا با قرار دادن کشورها در مقابل یکدیگر مخالفیم.

مترجمام**1502 **1552
کد N87784

وبگردی