آفتاب

رییس سازمان جاسوسی و استراق سمع انگلیس کناره گیری می کند

رییس سازمان جاسوسی و استراق سمع انگلیس کناره گیری می کند

لندن - ایرنا - رییس مهمترین سازمان جاسوسی و استراق سمع دولت انگلیس از سمت خود کناره گیری می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع رسمی، ˈایان لوبانˈ رییس ستاد ارتباطات و استراق سمع دولت انگلیس موسوم به ˈجی سی ایچ کیوˈ قرار است تا پایان امسال از سمت خود کناره گیری کند.

جاسوسی های گسترده و غیرقانونی ستاد ارتباطات و استراق سمع دولت انگلیس و آژانس امنیت ملی آمریکا طی ماههای اخیر در کانون افشاگری های ˈادوارد اسنودنˈ مامور سابق سازمان های اطلاعاتی آمریکا بوده است.

اسنودن که هم اکنون به عنوان پناهنده در روسیه به سر می برد، تاکنون در افشاگری های خود گوشه ای از اقدامات جاسوسی و استراق سمع سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس را فاش کرده است که جمع آوری گسترده اطلاعات شخصی شهروندان و جاسوسی علیه مقامات کشورهای مختلف از جمله آنها می باشد.

وزارت خارجه انگلیس سه شنبه شب خبر کناره گیری ایان لوبان از ریاست ستاد ارتباطات و استراق سمع دولت انگلیس را تایید کرد ولی تاکید نمود که این تغییر مدیریت از مدت ها قبل برنامه ریزی شده بود و ارتباطی با مسائل اخیر ندارد.

مقامات انگلیسی در حالی هرگونه ارتباط میان افشاگری های اخیر و تغییر رییس ˈجی سی ایچ کیوˈ را رد می کنند که رییس و معاون آژانس امنیت ملی آمریکا (ان اس ای) نیز قرار است به زودی از سمت های خود کناره گیری کنند.

تازه ترین اسناد محرمانه منتشر شده توسط ˈادوارد اسنودنˈ نشان می دهد که ستاد ارتباطات و استراق سمع دولت انگلیس از کاربران یوتیوب و فیسبوک نیز بطور گسترده جاسوسی می کرده است.

ایان لوبان 53 ساله از تابستان سال 2008 میلادی ریاست سازمان جاسوسی ˈجی سی ایچ کیوˈ را برعهده داشته است.

اروپام**345
کد N87778

وبگردی