آفتاب

آمریکا ارسال سلاح به شورشیان میانه رو در سوریه را از سر می گیرد

آمریکا ارسال سلاح به شورشیان میانه رو در سوریه را از سر می گیرد

تهران- ایرنا- پایگاه خبری فرانس تی وی انفو سه شنبه شب گزارش داد که آمریکا ارسال سلاح به شورشیان میانه رو مخالف حکومت بشار اسد در جنوب این کشور را از سر می گیرد.

به گزارش این منبع خبری، منابع امنیتی آمریکایی و اروپایی دوشنبه شب افشا کردند که کنگره آمریکا به طور پنهانی بودجه لازم را برای ارسال جدید تسلیحات به شورشیان مسلح سوریه تصویب کرده است.

فرانس تی وی انفو در ادامه این گزارش نوشت: این تسلیحات از طریق مرز اردن ارسال شده و در اختیار شورشیان مسلح جنوب سوریه قرار می گیرد.

بنابر این گزارش، تسلیحاتی که در اختیار شورشیان قرار می گیرد عمدتاً سلاح سبک و موشک های ضد تانک است. این منابع همچنین فاش ساختند که محموله ها شامل موشک های قابل جابجایی زمین به هوا نخواهد شد.

از سوی دیگر شبکه خبری العربیه نیز گزارش داد که در این محموله های تسلیحاتی موشک های ضد زره ام 72 قرار دارد که از نوع موشک های دوشی سبک است و برد آن به 300 متر می رسد.

این نوع موشک ها در جنگ پارتیزانی استفاده می شود.

همچنین احتمال دارد موشک های ˈتی 71 ˈدر اختیار مخالفان قرار گیرد. برد این موشک ها 4 هزار و 200 متر بوده و قادر است تانک های تی 72 را شکار کند.

در این محموله های تسلیحاتی ممکن است سلاح تیربار ام 60، ام 16 و ام 4، تجهیزات مین یاب و تجهیزات ارتباطاتی و دید در شب وجود داشته باشد. در این محموله های تسلیحاتی موشک های زمین به هوا برای هدف قرار دادن بالگردها و هواپیماهای جنگنده بشار اسد قرار ندارد.

مترجمام**1502**1504
کد N87768

وبگردی