آفتاب

تاکید استانداران خوزستان و میسان عراق بر گسترش همکاری این دو استان

تاکید استانداران خوزستان و میسان عراق بر گسترش همکاری این دو استان

اهواز- ایرنا- استانداران خوزستان و میسان عراق سه شنبه شب دراهواز با یکدیگر دیدار و بر گسترش همکاری ها بین دو استان تاکید کردند.

بگزارش ایرنا، ˈعبدالحسن مقتداییˈ استاندار خوزستان دراین دیدار که درمحل هتل پارس اهواز انجام شد، ضمن خوش آمد گویی به همتای عراقی خود و هیات همراه، ظرفیت های استان خوزستان برای بسط و توسعه همکاریهای اقتصادی و تجاری با این استان همسایه عراقی بسیار مستعد خواند و گفت : خوزستان آمادگی دارد تا درزمینه صدور خدمات فنی و مهندسی دربخش های مختلف ازجمله ابنیه و ساختمان، پل سازی همچنین توسعه همکاری های تجاری و کشاورزی با استان میسان عراق همکاری داشته باشد.

مقتدایی با اشاره به زمینه های مشترک فرهنگی و سرزمینی بین دو استان خوزستان و میسان عراق افزود: بین این دواستان طی سالهای اخیر تفاهم نامه های همکاری خوبی منعقد شده و بخش اعظم آن اجرایی شده است .

وی افزود: ضروری است که این تفاهم نامه ها یکبار دیگرمرور شده و درخصوص مواردی که عملیاتی نشده و احیانا اقدامات دیگری درزمینه بسط همکاری ها ضروری تشخیص داده شد ، به آن منضم گردد. همچنین کمیته مشترکی برای پیگیری مصوبات تشکیل شود.

ˈ علی دوای لازم ˈ استاندار میسان عراق نیز انتصاب عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان را تبریک گفت و از میزبانی گرم وی قدردانی کرد.

وی ظرفیت های اقتصادی استان خوزستان از جمله بلحاظ برخورداری از بخش های خصوصی توانمند در زمینه سرمایه گذاری، برای بسط همکاری ها با استان میسان عراق مهم توصیف کرد و گفت: تجربیات استان خوزستان بسیار گرانبهاست و ما علاقه مندیم تا ازاین تجربیات وخدماتی که خوزستان می تواند درمیسان عراق ارایه دهد مطلع شویم تا بتوانیم ازآنها استفاده کنیم .

استاندار استان میسان عراق نسبت به سرمایه گذاری بخش های خصوصی استان خوزستان دراین استان همسایه عراقی ابراز علاقه مندی کرد و گفت: استان خوزستان و میسان تشابهات زیادی دارند. مردم هردو استان از رژیم بعث عراق رنج ها کشیده اند بنابراین اگر بتوانیم با بسط این همکاریها شهروندان هردو منطقه را ازنعمات آن بهره مند سازیم بسیار خرسند خواهیم شد .

ˈعلی دوای لازمˈ افزود: دراستان میسان عراق پروژه های خدماتی و استراتژیک متعددی در دست اجرا داریم . ما از پیمانکاران ایرانی و خوزستانی رسما دعوت می کنیم تا درمناقصات پروژه های مربوطه که لیست آن تقدیم می گردد مشارکت کنند.

استاندار میسان عراق افزود: فرایند حضور شرکت های پیمانکاری خوزستانی درمیسان عراق را تسهیل خواهیم کرد و به دستگاه های ذیربط عراقی برای این همکاری دستورات لازم را خواهیم داد .

وی از استاندار خوزستان رسما دعوت کرد تا درآینده نزدیک سفری به استان میسان عراق داشته باشد که با موافقت عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان مواجه شد.

642** 1552
کد N87741

وبگردی