آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

هلاکت 6 تروریست داعش در حملات بالگردهای عراقی/حمله افراد مسلح به مرکز پلیس بعقوبه

هلاکت 6 تروریست داعش در حملات بالگردهای عراقی/حمله افراد مسلح به مرکز پلیس بعقوبه

منابع امنیتی عراقی از هلاکت تعدادی از تروریستهای داعش در حملات بالگردهای عراقی در فلوجه، یورش گروههای مسلح به یک مرکز پلیس در غرب فلوجه، تعویض رئیس پلیس ذیقار و خنثی سازی تلاش تروریستها برای ورود به عراق از طریق سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المدی پرس، یک منبع وابسته به پلیس عراق دراستان الانبار اعلام کرد: در درگیری های افراد مسلح با نیروهای مرکز پلیس النساف در الحلابسه در هشت کیلومتری غرب فلوجه یک پلیس کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

این منبع از تسلط افراد مسلح بر این مرکز و غارت سلاح و دستگاههای ارتباطاتی و خودروهای آن و آتش زدن مرکز و فرار به سوی مکانی ناشناس خبر دادند.

منابع وابسته به عملیات الانبار اعلام کردند: بالگردهای ارتش عراق شش نفر از اعضای داعش که قصد شلیک خمپاره  از منطقه حی الجبیل فلوجه را داشتند کشتند و ادوات آنها را منهدم کردند.

یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان دیالی بیان کرد: افراد مسلح ناشناس صبح امروز به سوی یک مرکز ایست بازرسی مشترک ارتش و نیروهای شوراهای بیداری در منطقه الجزیره در المقدادیه در شمال شرق بعقوبه حمله کردند و پنج نظامی و یک عضو شورای بیداری را کشتند.

منابع وابسته به پلیس ذیقار اعلام کردند: عدنان الاسدی معاون اول وزیر کشور عراق سرتیپ صادق الزیدی را جایگزین شاکر کوین رئیس پلیس استان ذیقار کرده است.

الزیدی قبلا رئیس پلیس استان الدیوانیه بوده است.

منابع وابسته به پلیس عراق در استان میسان اعلام کردند: نیروهای پلیس بعد از ظهر امروز طی عملیاتی موفق به بازداشت 18 مظنون تروریستی شدند.

از سوی دیگر سعد معن سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراقی تلاش تروریستهای داعش برای ورود به عراق از طریق سوریه را خنثی کردند.

پایگاه الغد به نقل از منابع عملیات بغداد از بازداشت تعدادی از مظنونین ترورسیتی در مناطق مختلف بغداد و خنثی سازی بمب کارگذاشته شده در منطقه الشعله،جاده حله به بغداد و منطقه الحماد خبر داد.

این منابع به خنثی سازی 24 مین و مواد منفجره دیگر در مناطق العامل ،المکاسب و البوجعار در بغداد اشاره کردند.

از سوی دیگر منابع وابسته به وزارت دفاع آمریکا از احتمال فروش 24 بالگرد آپاچی به دولت عراق برای مقابله با گروههای مسلح خبر دادند.

کد N87490

وبگردی