آفتاب

دیدار رییس سازمان جوانان هلال احمر با نماینده ولی فقیه در استان گلستان

دیدار رییس سازمان جوانان هلال احمر با نماینده ولی فقیه در استان گلستان

رییس سازمان جوانان هلال احمر در سفر یک روزه خود به استان گلستان با آیت الله «سید کاظم نور مفیدی» نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی ایسنا، دکتر وحید قبادی دانا در ابتدای این دیدار آیت الله نور مفیدی را شاگرد هوشمند و با تدبیر امام(ره) و یار و یاور صدیق مقام معظم رهبری خواند و به ماموریت جمعیت هلال احمر و در راس آن سازمان جوانان اشاره کرد و گفت: افراد 5 تا 29 ساله که می خواهند با جمعیت هلال احمر همکاری داوطلبانه داشته باشند در سازمان جوانان ساماندهی می شوند.

وی به فعالیت کانون های این سازمان از جمله، کانون های غنچه های هلال در مهدهای کودک، کانون های دانش آموزی در مدارس، کانون های دانشجویی در دانشگاه ها، کانون های طلاب در حوزه های علمیه، کانون های آزاد در شهرها و کانون های روستایی در روستاها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ما در مجموعه جمعیت هلال احمر بر اساس چهار هدف اصلی نهضت صلیب سرخ و هلال احمر شامل تسکین آلام بشری، تلاش برای کرامت و حفظ احترام انسان ها، تامین سلامت انسان ها و تلاش برای تامین صلح، دوستی و تفاهم بین انسان ها فعالیت می کنیم.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به آموزش اصول هفتگانه و اهداف جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ اشاره کرد و آموزش جنبه های انسانی و خدمات داوطلبی را اهداف فعالیت های سازمان جوانان خواند و گفت: جمعیت هلال احمر افراد را بدون وابستگی به تفکر، جریان یا دخالت عقیده خاص فقط به عنوان یک انسان مخاطب قرار می دهد و برای نجات جان انسان ها تلاش می کند.

قبادی دانا گفت: حاکمیت فرهنگ داوطلبی و فعالیت های داوطلبانه را تلاش اصلی سازمان جوانان خواند و گفت: اوج فرهنگ داوطلبی را در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم که رزمندگان اسلام و بسیجیان و جوانان بدون هیچگونه چشمداشتی جان خود را برای دفاع از اسلام، کیان مملکت و آرمان های انقلاب در طبق اخلاص گذاشتند.

وی ابراز امیدواری کرد بتوان فرهنگ داوطلبی و از خودگذشتگی حاکم در بین رزمندگان اسلام در ایام هشت سال دفاع مقدس را در بین جوانان نهادینه کرد.

وی اظهار داشت: تلاش ما برای ترویج فرهنگ صلح، دوستی، تفاهم و همدلی بین جوانان است و تلاش داریم جنبه ها و خصلت های خوب انسانی را در جامعه رواج دهیم.

در ادامه این دیدار آیت الله نور مفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، در سخنانی فلسفه ماندگاری انبیاء در قلوب انسانها را خلوص نیت و پاک و منزه بودن آنها برشمرد و افزود: در کار انبیاء هیچ رنگی حتی رنگ تبعیت از خودشان دیده نمی شد، زیرا وقتی کاری رنگ پیدا کند دیگر هدایتگری نیست.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان این مساله را عامل موفقیت انبیا در ماموریت شان خواند و افزود: در طول تاریخ فلاسفه، حکما و انسان های بزرگ و تاثیرگذاری وجود داشته اند اما هیچ کدام از آنها نتوانسته اند تاثیرگذاری انبیا را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان گفت: امروزه و با توجه به شرایط زمان، خیلی از مسائل رنگ عوض نموده و علت اصلی آن مفقود شدن اخلاق، ادب، صفا و محبت می باشد که متاسفانه به جای آنها بحث های بیهوده جایگزین شده است و سعی ما باید براین باشد در کارهایمان رنگ خاصی چه جناحی و چه سیاسی لحاظ نشود.

وی اصول حاکم بر جمعیت هلال احمر را اصول اسلامی و انسانی خواند و خواستار حفظ اصل خدمات داوطلبانه هلال احمر شد و افزود: امروزه افراد برای اینکه بتوانند شغلی داشته باشند، وارد سازمان ها می شوند ولی دلبسته به آن تشکیلات نیستند. شما که افراد را از 5 تا 29 سالگی تحت پوشش قرار می دهید، خصلت های فطری آنها مانند نوع دوستی، بشر دوستی و خدمت داوطلبانه را احیا کنید.

آیت الله نور مفیدی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند خصلت های خوب را حتی از کافران دوست دارد و ما مسلمان ها و موحدان باید عادت کنیم کارهایمان رنگ و لعاب نگیرد، متاسفانه عده ای به کارهای خود رنگ و لعاب می دهند و جناحی و سیاسی کار می کنند.

در پایان نیز اعضای هلال احمر استان گلستان و سازمان جوانان نماز مغرب و عشا را به امامت آیت الله نور مفیدی اقامه کردند.

انتهای پیام

کد N87422

وبگردی