آفتاب

شکایت نهادهای حقوقی ترکیه علیه اردوغان

شکایت نهادهای حقوقی ترکیه علیه اردوغان

ایسنا نوشت:

جمعی از وکلا و نهادهای حقوقی ترکیه با ارائه شکایتی علیه رجب طیب اردوغان و دیگر مقامات این کشور، اردوغان و مقامات مذکور را به دخالت در عملکرد دستگاه‌ قضایی متهم کردند.

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، جمعی از وکلا و حقوقدانان ترکیه علیه رجب طیب اردوغان، نخست وزیر این کشور و برخی چهره‌های سیاسی سابق و کنونی در دولت ترکیه اقامه دعوی کردند.

همچنین در متن شکایت نامه علیه برخی از مسئولان امنیتی و چند تن از مسئولان روزنامه‌های حامی دولت اقامه دعوی شده است.

حقوقدانان و جمعیت‌های حقوقی اردوغان و دیگر افراد یاد شده را به دخالت در عملکرد دستگاه قضایی و اعمال فشار به کسانی که در پرونده‌های فساد مالی و رشوه‌خواری در ترکیه نقش داشتند محکوم کردند.

یکی از وکلایی که در مقابل کاخ دادگستری در شهر استانبول تجمع کرده بودند در این خصوص به خبرگزاری "جیهان" گفت: پس از فاش شدن پرونده رسوایی فساد مالی در ماه گذشته مسئولان وزارت کشور حدود پنج هزار نیروی پلیس و کارمند را در عرصه امنیت عزل کردند و مسئولان دادستانی که موظف به رسیدگی به پرونده مذکور شده‌اند نیز با تهدیدات و اعمال فشارهای متعددی رو به رو شده‌اند.

وی افزود: اردوغان مساله‌ رسوایی فساد مالی را همچنان به توطئه‌های داخلی و خارجی که امنیت و استقرار ترکیه را هدف گرفته‌اند ربط می‌دهد.

52261

کد N87307

وبگردی