آفتاب
اخبار بحرین/

ادامه محدودیتها علیه زندانیان/انتقاد سازمانهای حقوق بشری از آل خلیفه

ادامه محدودیتها علیه زندانیان/انتقاد سازمانهای حقوق بشری از آل خلیفه

محدودیتهای فراوان علیه زندانیان در زندانیها الحوض الجاف و جو، انتقاد سازمان های حقوق بشری از صدور احکام ظالمانه علیه فعالان و ادامه بازداشت کودکان از سوی نظامیان آل خلیفه از مهمترین اخبار بحرین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الوفاق، یوسف المحافظه مسئول مرکز حقوق بشری بحرینی گفت: اطلاعات دریافتی از زندان "جو" از تعداد زیاد زندانیان در این زندان حکایت دارد.

وی افزود: بر اساس گزارش های دریافتی، برخی از زندانیان در راهروها می خوابند و نیازهای اساسی شامل زیر انداز و غیره برآورده نمی شود. مسئولان زندان مانع ورود دارو برای زندانیان بیمار می شوند.

المحافظه درباره سرنوشت زندانیان بیمار هشدار داد و درمان را یک حق کاملا طبیعی برای آنها دانست.

از سوی دیگر منابع وابسته به مخالفان رژیم بحرین اعلام کردند: در  حالی که حجم ظرفیت این زندان 1201 نفر است و بیش از 1608 زندانی در آن حضور دارند.

این منابع از وضعیت اسفبار زندانیان با توجه به فصل زمستان و ممانعت از ورود لباسهای زمستانی برای زندانیان خبر دادند و افزودند: مسئولان زندان علاوه بر اینکه تجهیزات گرمایشی را به کار نمی اندازند، مانع ورود رو اندازهای گرم برای زندانیان می شوند.

منابع وابسته به مخالفان در ادامه به کمبود آب گرم در زندان الحوض الجاف و مجبور شدن زندانیان برای استحمام با آب سرد،اوضاع بد بهداشتی با توجه به تعداد زیاد زندانیان و افزایش بیماریهای پوستی اشاره کردند.

این در حالی است که شبکه عربی حقوق بشر ادامه صدور احکام ظالمانه در حق فعالان که آخرین آنها صدور حکم علیه زینب الخواجه از فعالان زن بحرینی بود را محکوم کرد.

شبکه عربی بیان کرد: ابلاغ نشدن موعد جلسه دادگاه به زینب الخواجه را تنها زمان کوتاه قبل از دادگاه به اطلاع وی رسانده است و زینب الخواجه نتوانست برای خود وکیل بگیرد.مطلع کردن الخواجه دقایقی قبل از برگزاری دادگاه، عناد ورزی وزارت کشور بحرین ضد این فعال و برخورد ناروا با وی را نشان می دهد.

در این بیانیه آمده است: صدور این حکم در واقع مجازات وی به سبب فعالیتهای حقوقی اش است و مقامات بحرینی باید هر چه سریعتر زینب الخواجه را آزاد کنند.

از سوی دیگر سازمان حقوق بشری بحرینی از بازداشت فعال و هنرمند بحرینی صادق الشعبانی که عصر روز گذشته در سلطان نشین عمان رخ داد و احتمال تحویل وی به مسئولان بحرین ابراز انزجار کرد.

سازمان حقوق بشری تاکید کرد: این اولین بار نیست که عمان افرادی را بازداشت و تحویل رژیم بحرین می دهد و قبلا فیصل العلوی،هیثم الحداد و تعدادی دیگر را بازداشت و تحویل رژیم بحرین داده است که این افراد در معرض شکنجه های شدید قرار گرفته اند.

در بیانیه این سازمان حقوق بشری آمده است: عمان قبلا مواضع مثبتی در قبال بحران بحرین ایفا کرده بود که از جمله آنها به مخالفت با ورود نیروهای سپر جزیره به بحرین بود اما انگیزه تدابیر امنیتی مشخص نشده است.

این سازمان خواستار تحویل ندادن الشعبانی شد.

از سوی دیگر خانواده حسن مشیمع رهبر جنبش حق بحرین اعلام کردند: مسئولان زندان از زندانیان خواسته اند که هزینه دارو و درمان را خود تامین کنند که این خواسته با مخالفت زندانیان روبرو شده است

این در حالی است که نظامیان رژیم بحرین صبح امروز یوسف علی دوازده ساله و محمد عیسی مسلم دوازده ساله را به اتهام حمل بمب آتشزا و شرکت در تجمعات بازداشت کردند.

جمعیت الوفاق با صدور بیانیه ای بازداشت کودکان را خجالت آور توصیف کرد.

از سوی دیگر سازمان عفو بین الملل مسئولان بحرینی را به شکنجه کودکان متهم کرد.سعید بومدوحه معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: بحرین با بازداشت کودکان و زندانی کردن آنها مغایر با اصول بین المللی حقوق بشر حرکت می کند.

کد N87201

وبگردی