آفتاب
در دیدار با کوفی عنان

شمخانی: جمهوری اسلامی از هر اقدامی برای صلح منطقه ای استقبال می کند

شمخانی: جمهوری اسلامی از هر اقدامی برای صلح منطقه ای استقبال می کند

تهران - ایرنا - نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار دبیرکل سابق سازمان ملل متحد گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس سیاست های اصولی خود خواهان همکاری و مشارکت در سطح منطقه ای و بین المللی بوده و از هر اقدامی در این مسیر استقبال می کند.

به گزارش گروه سیاسی ایرنا، علی شمخانی در این دیدار که پیش از ظهر امروز - سه شنبه - انجام شد گفت: فراهم شدن زمینه همکاری بین المللی برای صلح، عدالت و ثبات در جهان نیازمند صداقت، صراحت و اتخاذ رویه های غیر تبعیض آمیز است.

وی با اشاره به بحران جاری در سوریه و تاثیرات منطقه ای و بین المللی آن بر ضرورت اتخاذ روش های سیاسی مبتنی بر اراده و خواست مردم این کشور تاکید کرد و گفت: تفکری که تا امروز با بهره گیری از بستر تروریسم خشن به دنبال تحمیل اراده خود به مردم سوریه بوده است به دلیل ناکامی، طرفدار راهکار سیاسی اما با منطق غیردموکراتیک شده است.

شمخانی با تاکید بر موضع غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی در خصوص بهره گیری از راهکار سوری- سوری و رجوع بدون تبعیض به صندوق های رای برای تعیین آینده سوریه اظهار کرد: جلوگیری از کشتار مردم بی گناه از سوی گروه های تروریستی و پایان دادن به رنج و مشکلات تاسف آور مردم سوریه خواست و اراده راسخ جمهوری اسلامی ایران است.

شمخانی با ابراز نگرانی درباره توسعه موج تروریسم افزود: تجربه تاریخی نشان داده است که ویروس تروریسم بدون شک توسعه دهندگان آن را نیز مبتلا خواهد کرد.

کوفی عنان نیز در این دیدار با اشاره به حسن توجه و همکاری جمهوری اسلامی در زمینه کاهش بحران های منطقه ای و بین المللی و اظهار رضایت از گفت وگوهای سازنده انجام شده با مسوولان کشورمان گفت: نقش کم نظیر ایران در صلح و ثبات منطقه ای ضرورت توجه به مشارکت این کشور در فرآیندهای امنیت ساز را ضروری کرده است.

وی همکاری های منطقه ای میان کشورهای قدرتمند و صاحب نقش را در کاهش برخی اختلافات و تمرکز بیش تر بر رفع زمینه های بی ثباتی و خشونت را ضروری عنوان کرد و افزود: افزایش نقش و کارکرد سازمان های بین المللی برای ایجاد ثبات و امنیت مستلزم اتخاذ رویکردهای مستقل و غیر تبعیض آمیز است.

سیام ** 1418
کد N87165

وبگردی