آفتاب

یعالون:برای صلح با فلسطین شتاب نشود/هیچ ارتشی در منطقه توان مقابله با اسرائیل را ندارد!

یعالون:برای صلح با فلسطین شتاب نشود/هیچ ارتشی در منطقه توان مقابله با اسرائیل را ندارد!

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان این که مسئولان این رژیم نباید برای توافق صلح با فلسطین شتاب کنند اظهار کرد خارج شدن از اراضی فلسطینی زندگی اسرائیلی‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی (سما)، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در کنفرانس موسسه پژوهش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی اظهار کرد: نباید آنچه را که در جهان عربی رخ می‌دهد، به رخدادهای اسرائیل مربوط بدانیم. درگیری‌هایی میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها وجود دارد که باید حل و فصل شود و ما به عنوان دولت اسرائیل می‌گوییم که خواهان سلطه بر فلسطینی‌ها نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: برقی که فلسطینی‌ها از ما می‌گیرند برای ساخت موشک‌هایی که به سمت ما شلیک می‌شود استفاده خواهد شد. ‌آنها در نهایت به نزد ما می‌آیند و می‌گویند که بحران انسانی در نوار غزه وجود دارد.

این مقام اسرائیلی عنوان داشت: دوره دیکتاتورهای حاکم سپری شده است. ما شاهد تلاش حماس در غزه و مصر بودیم اما مردم اخوان المسلمین را کنار زدند و ما در اسرائیل خواهان دموکراسی و صلح هستیم اما شرایط به این منوال پیش نمی‌رود و ما باید منتظر چشم‌اندازهای دور بمانیم.

وی در خصوص تحقق صلح با تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل بدون هیچ پیش شرطی مذاکرات را پذیرفت. اما محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین آن را نپذیرفت و در نهایت با موافقت اسرائیل با ‌آزادی اسیران به میز مذاکرات آمد.

موشه یعالون گفت: منفعت ما این است که فلسطینی‌ها خود بر مردم فلسطین حکمرانی داشته باشند. ما می‌گوییم که باید در مذاکراتمان با فلسطین به پیش برویم اما این روند باید به کندی صورت بگیرد تا ما به اشتباه نیفتیم. ما خواهان تقویت و پیشرفت اقتصاد فلسطین هستیم. فلسطینی‌ها به ما مرتبط هستند. اما برای دستیابی به حل و فصل باید فلسطینی‌ها روش‌های خود را تغییر بدهند و اسرائیل را به عنوان یک "کشور یهود" به رسمیت بشناسند.

این مقام اسرائیلی خاطرنشان کرد: سه محور اصلی در خاورمیانه وجود دارد که محور نخست عبارتند از ایران، سوریه و حزب‌الله است که از حمایت گسترده روسیه برخوردار هستند. از آنجا که آمریکا مداخله مستقیم خود را در خاورمیانه کاهش داده است این محور دارای تاثیر و قدرت در منطقه شده است. محور دوم محور اهل تسنن است که با اخوان المسلمین و القاعده مخالف بوده و در راس این محور عربستان ، مصر، اردن و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس قرار دارند.

وی در ادامه افزود: محور سوم عبارتند از ترکیه و قطر است که از جنبش حماس حمایت می‌کردند. این جنبش نیز دارای تاثیر محدودی است و سطح تاثیرگذاری آن به دو محور سابق نمی‌رسد.

موشه یعالون در خصوص اوضاع خاورمیانه عنوان داشت: اسرائیل نباید در خصوص مسائل داخلی و آنچه که در کشورهای عربی رخ می‌دهد مداخله کند اما باید نسبت به رخدادهای این کشورها احتیاط پیشه کند.

وی خاطرنشان کرد: خطرهایی که اسرائیل با آن مواجه است با خطرات گذشته فرق می‌کند و امروز هیچ ارتشی در منطقه وجود ندارد که بتواند با ارتش اسرائیل مقابله کند.

انتهای پیام

کد N87032

وبگردی