آفتاب
در دیدار وزیر خارجه پیشین روسیه

ظریف: همکاری ایران و روسیه در جهت خدمت به صلح و ثبات منطقه‌یی و بین‌المللی است

ظریف: همکاری ایران و روسیه در جهت خدمت به صلح و ثبات منطقه‌یی و بین‌المللی است

ایگور ایوانوف، وزیر امور خارجه پیشین و دبیر پیشین شورای امنیت ملی روسیه،‌ با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درباره مناسبات دو جانبه به ویژه در حوزه همکاری‌های مطالعاتی و تحقیقاتی، تبادل نظر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدجواد ظریف در این دیدار، سفر مقامات عالی‌رتبه ایران و روسیه را گام مهمی در جهت توسعه روز افزون روابط راهبردی دو کشور قلمداد کرد و بر لزوم تداوم رایزنی‌ها بین مقامات دو کشور پیرامون مسائل مهم منطقه‌یی و بین‌المللی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر اخیر خود به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور این کشور،‌ ابزار امیدواری کرد: مناسبات جمهوری اسلامی ایران و روسیه به عنوان دو کشور همسایه، بیش از پیش و در سطح بالایی گسترش یابد.

او هم‌چنین با اشاره به وجود ظرفیت‌های مختلف همکاری بین دو کشور به ویژه همکاری‌های مطالعاتی و تحقیقاتی،‌ برآمادگی جمهوری اسلامی ایران به منظور فراهم کردن زمینه‌های همکاری،‌ با نگاه راهبردی به روابط دو کشور، تاکید و این روابط را در راستای مصالح و منافع دو کشور و نیز در خدمت به صلح و ثبات در عرصه منطقه‌یی و بین‌المللی دانست.

ظریف، با ابراز امیدواری نسبت به سفر رییس‌جمهور روسیه به تهران در آینده‌ای نزدیک به برنامه دیدار آتی دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس ایران از مسکو و گسترش روابط پارلمانی بین دو کشور اشاره کرده و انجام این سفرها را گامی مهم و موثر در ارتقای سطح روابط دو کشور خواند.

ایگور ایوانوف نیز ضمن ابراز خرسندی از توافق هسته‌یی اخیر و آغاز روند عادی‌سازی پرونده هسته‌یی ایران، اقدامات انجام شده از سوی ایران را گامی در راستای ترسیم تصویر واقعی و مثبت ایران در جامعه بین‌الملل قلمداد کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های خود در امور مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه‌های راهبردی ابراز امیدواری کرد: زمینه‌های لازم به منظور توسعه این همکاری‌ها بین اندیشمندان و پژوهشگران دو کشور فراهم شود.

انتهای پیام

کد N86976

وبگردی