آفتاب

وزیر کشور:احزاب باید پاسخگو و مسئولیت پذیر باشند

وزیر کشور:احزاب باید پاسخگو و مسئولیت پذیر باشند

وزیر کشور تصریح کرد: تنظیم روابط صدا و سیما و دولت باید طوری باشد که موجب تقویت، توانمندی، شکوفایی و کارآمدی دولت و در نتیجه رضایتمندی بیشتر و ایجاد امید در مردم شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ،عبدالرضا رحمانی فضلی با حضور در جلسه شورای معاونان سازمان صدا و سیما، با بیان برنامه های خود در این وزارتخانه، راه های همکاری های بیشتر در حوزه های مختلف را بررسی کرد.

وی با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، وزارت کشور را وزارتخانه ای حاکمیتی عنوان کرد و گفت: هر تصمیم ملی و کلانی که در کشور گرفته می شود باید در سطح استان ها اجرا شود و استاندار هر استان نیز با انتخاب وزیر کشور، مسئول اجرای آن تصمیم است.

وی با اشاره به خدمت خود در رسانه ملی در سال های گذشته افزود: رابطه دولت و صدا و سیما را با عمق جان درک می کنم به همین سبب مدیریت دو طرف باید در پی نقاط مشترک و تعادلی مدنظر نظام و مردم باشند.

رحمانی فضلی با اشاره به جایگاه فردی و قانونی رئیس جمهور در کشور گفت: از نظر شرایط حاکم بر کشور، هم مباحت داخلی و هم فشارهای بیرونی اقتضا می کند با همدلی و سرعت بالا کاری کنیم که از این شرایط بگذریم.

وزیر کشور با بیان این که من با عمق جان معتقدم باید به اقتصاد مقاومتی و مردم تکیه کنیم افزود: غربی ها اصلا قابل اعتماد نیستند چرا که آنها همواره بر اساس منافع خود و بر حول معیار قدرت عمل می کنند.

وی نتیجه همگامی مسئولان و چاره اندیشی برای عبور از شرایط کنونی بین المللی را رضایتمندی مردم و افزایش اقتدار ملی و مستحکم تر شدن امنیت ملی دانست و گفت: باید تلاش کنیم بر اساس اصول و مبانی نظام هر آنچه مورد رضایت مردم است عمل کنیم و این فقط از طریق تقویت دولت صورت می گیرد.

رحمانی فضلی افزود: تنظیم روابط صدا و سیما و دولت باید طوری باشد که موجب تقویت، توانمندی، شکوفایی و کارآمدی دولت و در نتیجه رضایتمندی بیشتر و ایجاد امید در مردم شود.

وی انتقاد مشفقانه و دلسوزانه را موجب تسریع در امور دانست و گفت: سازمان صدا و سیما نهادی قدرتمند است که اگر مدیران آن اراده کنند هر مشکلی در کشور حل خواهد شد و اگر اینطور نشود مطمئنا ایراد از مدیریت کشور است.

وی؛ سازمان صدا و سیما را چتر پوششی همه نهادها و کارگزاران نظام برشمرد و با اشاره به رویکرد توسعه محوری وزارت کشور در دوره جدید افزود: توسعه محوری را مبتنی بر مشارکت مردم و درون زا تعریف کرده ایم و رکن اصلی آن را نیز اقتصاد و سرمایه گذاری می دانیم.

رحمانی فضلی با بیان این که در دوره جدید، استانداران همه افراد با تجربه هستند؛ تجهیز منابع و افزایش سرمایه گذاری، کاهش مصرف و بهره وری را سه محور توسعه اقتصادی در کشور عنوان کرد و گفت: سازمان صدا و سیما می تواند در هر سه حوزه با ایده پردازی و ساخت برنامه های هنری و فرهنگی به ما کمک کند.

وی همچنین به موضوع امنیت در کشور اشاره کرد و افزود: مشکلی در این حوزه نداریم اما سازمان صدا و سیما می تواند در افزایش اقتدار ملی و امنیت ملی کمک بی بدیل داشته باشد.

رحمانی فضلی به نقش احزاب نیز اشاره کرد و گفت: احزاب باید پاسخگو و مسئولیت پذیر باشند و شفاف عمل کنند.

وی با بیان این که ما فارغ از هر گونه گرایش سیاسی در برابر مردم و کشور مسئول هستیم؛ خطاب به مدیران ارشد رسانه ملی گفت: وزارت کشور را شعبه ای از سازمان صدا و سیما بدانید و با انتقاد منصفانه و عادلانه و کارشناسی از ما بخواهید این شعبه را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

در ادامه این نشست؛ مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر با پخش مستندی از وضع اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در کشور، به ارائه آمار در این خصوص پرداختند.

پس از پخش این مستند و ارائه توضیحات از مسئولان وزارت کشور؛ چند تن از معاونان رسانه ملی نقطه نظرات خود را درخصوص برنامه های وزارت کشور به ویژه مبارزه با مواد مخدر و راه های همکاری بیشتر در این زمینه را بیان کردند.

سپس رحمانی فضلی که دبیری کل ستاد مبارزه با مواد مخدر را نیز برعهده دارد گفت: مبارزه با مواد مخدر جدی ترین برنامه وزارت کشور است چراکه بر اساس نظر سنجی از سال 86 تا91 ؛ اولین دغدغه مردم اعتیاد و مبارزه با این معضل اجتماعی بوده است و دوم بیکاری.

وی رویکرد وزارت کشور را در مبارزه با مواد مخدر، رویکرد اجتماعی برشمرد و افزود: در این خصوص تاکنون با هنرمندان، خبرنگاران و مدیران مسئول رسانه ها، مداحان و سازمان بسیج جلساتی داشته ایم و در حال تدارک دیدار با ورزشکاران و روحانیان نیز هستیم.

رحمانی فضلی گفت: امسال با کنترل خوب مرزها هم در جلوگیری از ورود مواد مخدر بسیار خوب عمل کرده و از طرفی یک مورد هم نگذاشته ایم محموله ای از کشور خارج شود هر چند باید بسیار فعال‌تر عمل کنیم.

انتهای پیام

کد N86975

وبگردی