آفتاب

وزیر کشور لبنان: تا زمانی که سوریه متشنج است روی آرامش نخواهیم دید

وزیر کشور لبنان: تا زمانی که سوریه متشنج است روی آرامش نخواهیم دید

بیروت – ایرنا – وزیر کشور لبنان با ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی در کشورمتبوعش گفت: تا زمانی که وضعیت در سوریه متشنج باشد، اوضاع لبنان بهبود نخواهد یافت و روی آرامش را نخواهیم دید.

به گزارش ایرنا، «مروان شربل» روز سه شنبه در گفت وگویی مطبوعاتی افزود: در این شرایط شایعات زیادی بوی‍ژه در باره وجود خودروهای بمب گذاری شده در مناطق مختلف لبنان مطرح می شود که عمده آنها عاری از صحت است اما ما بخش زیادی از شایعات را جدی می گیریم.

وی تصریح کرد: خطر تنها محدود به ضاحیه جنوبی بیروت نیست و دیگر مناطق لبنان نیز در معرض تهدید قرار دارند و دستگاه های امنیتی تلاش بسیاری را برای کشف و شناسایی عناصر تروریست و خودروهای بمب گذاری شده انجام می دهند.

شربل تاکید کرد: دستگاه های امنیتی و نظامی لبنان توانسته اند برخی از عناصر مشکوک را دستگیر کنند و در نتیجه تکفیری ها در بسیاری از عملیات های تروریستی ناکام مانده اند، اما به هر حال موفقیت صد در صد در ممانعت از انجام اینگونه عملیات ها محقق نشده است.

از دیگر سو، منابع خبری لبنانی از دستگیری یک دختر جوان با تابعیت سوریه در نزدیکی اقامتگاه «جان قهوه جی» فرمانده ارتش لبنان خبر دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی لبنان این دختر را که در حوالی وزارت دفاع لبنان در منطقه «یرزه» در جنوب شرقی بیروت مشغول عکس برداری از منزل قهوه جی بود، دستگیر کرده اند.

این دختر سوری که همه روزه در اطراف وزارت دفاع و مراکز نظامی و استراتژیک مهم در منطقه یرزه به دویدن و ورزش مشغول بود، یک کیف نیز به شکل دایم با خود حمل می کرده است که این امر سبب مشکوک شدن یکی از افسران ارتش لبنان می شود و دستور دستگیری او را می دهد.

در تحقیقات اولیه مشخص می شود که در کیف این دختر یک دوربین فیلم برداری کار گذاشته شده که بوسیله آن اقدام به فیلم برداری از مناطق نظامی بویژه اقامتگاه فرمانده ارتش کرده است.

بنابراین گزارش، تحقیقات در خصوص طرف هایی که در این اقدام جاسوسی نقش دارند، آغاز شده است.

خاورم**2024 ** 1324
کد N86907

وبگردی