آفتاب
تولیت آستان قدس رضوی:

اگر وحدت را حفظ کنیم، مردم پای کار می‌آیند

اگر وحدت را حفظ کنیم، مردم پای کار می‌آیند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر متکی به مردم شدیم و برای افزایش اعتماد مردم نسبت به نظام و کارگزاران آن کار کردیم، حتما حضور مردم هم بیشتر خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر متکی به مردم شدیم و برای افزایش اعتماد مردم نسبت به نظام و کارگزاران آن کار کردیم، حتما حضور مردم هم بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، آیت‌الله عباس واعظ طبسی در جلسه ستاد دهه فجر استان که در سالن اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: اگر وحدت را حفظ کنیم و روابط مدیران و دستگاه‌های کشور با هم صمیمی باشد، مردم پای کار می‌آیند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان تاکید کرد: گاهی مسائلی را در صحبت‌هایمان مطرح می‌کنیم که یقینا در افکار عمومی تاثیر سوء خواهد گذاشت؛ مردم آن جایی که احساس کنند واقعا پای نظام و انقلاب در میان است، مانند جریان 8 و 9 دی همه در صحنه حضور پیدا خواهند کرد.

وی یادآور شد: بهتر است در جاهایی که می‌دانیم هیچ کس نمی‌تواند بدون نظر مقام معظم رهبری کاری انجام دهد، صبر کنیم پایان کار را ببینیم و آن موقع اگر نظری داشتیم، ابراز کنیم.

واعظ طبسی خاطرنشان کرد: مادامی که هنوز مسائل کاملا روشن نشده، بهتر است قدری فرصت دهیم تا هیچ افراط و تفریطی ایجاد نشده و به امید مردم ما نسبت به اینکه این انقلاب به قیام حضرت مهدی(عج) متصل خواهد شد، صدمه وارد نشود.

وی ادامه داد: جشن‌های دهه فجر باید هر سال باید باشکوه‌تر و کیفی‌تر از گذشته برگزار شود.

وی یادآور شد: همه برنامه‌ها باید ملهم از معارف دینی و اسلامی، قرآن کریم و دیدگاه‌های اسلامی باشد و سبک زندگی اهل بیت که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، باید در این جشن‌ها به طور مخصوص دارای پیام و سازنده باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: پیش از انقلاب راهپیمایی‌ها برای سرنگونی رژیم منحوس پهلوی و متکی به مردم بود؛ آن زمان ما پول در اختیار نداشتیم، دو روز قبل از هر راهپیمایی می‌نشستیم و برنامه‌ریزی می‌کردیم.

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای شعارهای روز 22 بهمن، خاطرنشان کرد: در راهپیمایی‌های قبل از انقلاب شعار مخصوص وجود داشت و هر کسی نمی‌توانست شعار بسازد و شعارهای امروز باید متناسب با شرایط روز باشد، امسال سال حماسه سیاسی و اقتصادی است.

وی تاکید کرد: دشمن حساس‌تر از هر روزی امسال در زمینه اجتماعی، سیاسی و نیز در فرم برخورد نظامی، به میدان آمده و توجه به قدرت انقلاب و نظام اسلامی ضروری است.

واعظ طبسی تصریح کرد: نظام اسلامی ما قدرت‌های سلطه‌گر را به زانو درآورده و آن‌ها را دیوانه کرده است. کشورهایی که خود را بزرگ‌ترین قدرت دنیا می‌دانند، در مقابل ما دچار دستپاچگی شده‌اند که این متاثر از قدرت و جذابیت معنوی نظام اسلامی است.

وی وجود سه ویژگی را برای پیروزی هر نظامی ضروری دانست و اظهار کرد: ایمان، تقوا و قدرت برای پیروزی هر نظامی باید در آن باشد. امروز رهبر معظم انقلاب، امام است و تصمیم‌گیری‌های ایشان مدبرانه، به ‌جا و به ‌موقع بوده و این نشان‌دهنده قدرت بالای نظام اسلامی است.

این عضو مجلس خبرگان در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم محوریت نقش مردم در اجرای امور اشاره کرد و یادآور شد: من با توسعه کارهای اداری و به‌ کارگیری نیروهای مازاد بر نیاز مخالفم و یک نیروی زاید را خرج کردن از منابع مالی نظام می‌دانم.

وی تصریح کرد: ما باید مردم را تشویق کنیم و سطح اطلاعات آن‌ها را درباره آنچه انقلاب برای ما در زمینه‌های مختلف به ارمغان آورده است، بالا ببریم.

واعظ طبسی گفت: راهپیمایی‌های پیش از انقلاب عجیب بود؛ یک بیانیه صبح چاپ می‌شد و شب در نیشابور، سبزوار و سایر شهرهای اطراف به دست همه رسیده بود.

وی درباره کیفیت برگزاری مراسم راهپیمایی 22 بهمن ادامه داد: به نظر من در مراسم‌های مربوط به نظام جایی که نمی‌توانیم واقعیت را نشان دهیم، اگر انجام ندهیم بهتر است.

وی افزود: تمام این مراسم باید با شکوه و احساس تعلق به نظام باشد و جمعیت از نظر کمی و کیفی خودش را نشان دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود، به بیان ضرورت بزرگداشت ایام فاطمیه پرداخت و خاطرنشان کرد: انقلاب ما پیام خودش را از عاشورا گرفت. نقش اهل‌بیت در این نظام و تحول بزرگ، کاملا محسوس است و هرگز نباید ادب، احترام و ارادت نسبت به ساحت ائمه را کم بگذاریم، اما در روزهایی که با این ایام فاصله داریم، حتما باید شادی و سرور هم به ظاهر خود را نشان دهد و دل‌های ما هم شاد باشد.

واعظ طبسی همچنین با اشاره به خاطرات پیش از انقلاب از میدان شهدا، درباره انتخاب مبدا راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کرد: میدان شهدا، میدان خاطرات است برای کسانی که قبل از انقلاب آن خاطرات را درک کرده‌اند و این یاد و خاطره همیشه باید محفوظ بماند، اما وضع موجود میدان شهدا خیلی با آنچه که قبلا بود سنخیت ندارد و آنچه را در گذشته بود، نشان نمی‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان افزود: وقتی مبدا راهپیمایی آنجاست روشن است که مسیر کوتاه می‌شود و پیچ و خم دارد، لذا برای صدا و سیما هم دشوار است، اما این دلیل نمی‌شود که کار به خوبی انجام نشود.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال بهتر از همیشه سالروز پیروزی انقلاب دل‌های ما را شادتر کند و قدرت ما دشمن را بیش از همیشه مرعوب گرداند.

انتهای پیام

کد N86902

وبگردی