آفتاب
موسوی در تذکری،

هیأت رئیسه احضاریه توسط بازپرسی تهران را مورد رسیدگی قرار دهد

هیأت رئیسه احضاریه توسط بازپرسی تهران را مورد رسیدگی قرار دهد

نماینده مردم اهواز در تذکری از هیأت رئیسه درخواست کرد که موضوع احضاریه‌اش توسط رئیس بازپرسی یکی از شعب تهران مورد رسیدگی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در تذکری با استناد به اصل 84 قانون اساسی گفت: حدود سه ماه پیش تذکری را براساس ایفای وظایف نمایندگی به دادگستری خوزستان دادم مبنی بر اینکه یکی دو تا از قضات در استان خوزستان در حوزه انتخابیه بنده در مسائل دخالت می‌کنند که هیچ ارتباطی به آنها ندارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس خاطر نشان کرد: البته در تذکر خود اسم هیچ شخصی را نیاوردم اما یک نماینده براساس اصل 84 می‌تواند در اموری که جزو وظایفش می‌شود اظهارنظر کند. با این وجود حدود 20 روز پیش آشوری عضو هیأت رئیسه مجلس احضاریه‌ای را آورده و اعلام کرد که رئیس بازپرسی یکی از شعب تهران بنده را احضار کرده که اینجانب نارحت شده و آن را امضا نکردم. البته متأسفانه در احضاریه نوشته شده بود به دلیل تشویش اذهان عمومی که من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است.

وی با بیان اینکه اعضای هیأت رئیسه باید موضوع را بررسی کند با توجه به اینکه بنده اسم هیچ شخصی را نیاورده‌ام گفت: هم از هیأت رئیسه و هم وزارت دادگستری درخواست دارم که اصل 84 و 86 قانون اساسی را مورد مطالعه قرار دهند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر در پاسخ به این تذکر گفت: در این زمینه شما می‌توانید با دهقان عضو هیأت رئیسه مجلس مذاکره کرده زیرا هیأت رئیسه هیأتی دارد که اینگونه مسائل را مورد بررسی قرار می‌دهد و همچنین مقرر است که قوه قضائیه اگر می‌خواهد نماینده‌ای را احضار کند باید با هیأت رئیسه مذاکره کند که خدایی نکرده خلط در مباحث نشود.

باهنر تصریح کرد: البته ممکن است زمانی چنین اتفاقاتی رخ دهد که یک نماینده عملی را انجام داده باشد اما این موضوع قابل رسیدگی خواهد بود.

انتهای پیام

کد N86812

وبگردی