آفتاب

هلاکت ده‌ها تروریست تکفیری به دست ارتش/ دومین محموله مواد شیمیایی سوریه بارگیری شد

هلاکت ده‌ها تروریست تکفیری به دست ارتش/ دومین محموله مواد شیمیایی سوریه بارگیری شد

ارتش سوریه در ادامه عملیا‌ت‌ نظامی خود علیه شورشیان مسلح در این کشور ده‌ها تن از تروریست‌ها از جمله شورشیان عربستانی را در مناطق مختلف دمشق به هلاکت رساند. این در حالی است که دومین محموله مواد شیمیایی سوریه جهت امحا به دریای مدیترانه منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایرن (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش سوریه در ادامه عملیات‌های خود علیه شورشیان مسلح در این کشور ده‌ها تن از افراد مسلح را که بیشتر آن‌ها تابعیت عربستانی داشتند در مناطق "داریا"، "خان الشیخ"، "الزبدانی"، "دوما"، "عدرا"، "جوبر" و "تلفیتا" در ریف دمشق، به هلاکت رساندند.

همچنین یگان‌های ارتش سوریه سه خودروی حامل سلاح‌ و مهمات را منهدم کرده و ده‌ها تن از افراد مسلح عضو گروه تروریستی "جبهه اسلامی" را در منطقه "عدرا" و در غرب زندان مرکزی دمشق به هلاکت رساندند.

به گفته منابع مذکور ارتش سوریه به تجمع چند تن از اعضای گروه تروریستی "جبهه النصرة" در "خان الشیخ" و "ریما" در منطقه "یبرود" حمله کردند و این افراد را به هلاکت رساندند.

ارتش سوریه همچنین توانست یک تونل مخفی متعلق به تروریست‌ها بین "عربین" و "حرستا" را کشف کند.

از سوی دیگر هیات مشترک سازمان ملل و سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی به سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بخش دوم سلاح‌های شیمیایی سوریه جهت امحا به آب‌های بین‌المللی انتقال داده شد.

در این بیانیه آمده است: پیش از آنکه سلاح‌های شیمیایی از طریق دو کشتی دانمارکی و نروژی برای امحا در آب‌های بین‌المللی بارگیری شوند، تحقیقاتی در خصوص آن‌ها صورت گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ناوهای دریایی چین، دانمارک، نروژ و روسیه دو کشتی مذکور را به خاطر حفظ امنیت آن‌ها همراهی می‌کنند.

از سوی دیگر واشنگتن از دمشق خواست تا به کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه اجازه ورود به منطقه حمص برای کمک رسانی به افراد محاصره شده را بدهد.

مسئولان آمریکایین همچنین اجازه دادن به غیر نظامیان سوری برای ترک منطقه محاصره شده را خواستار شدند.

انتهای پیام

کد N86496

وبگردی