آفتاب
پوردستان خبر داد:

هشت رزمایش بزرگ در سال آینده برگزار خواهد شد

هشت رزمایش بزرگ در سال آینده برگزار خواهد شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در سال آینده، هشت رزمایش بزرگ از جمله رزمایش سایبری و یک رزمایش عظیم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واحد مرکزی خبر، امیر سرتیپ پوردستان در حاشیه هفتمین همایش فرماندهان یگان های عمده نیروی زمینی ارتش که در محل ستاد نیروی زمینی برگزار شد، افزود: هدف از برگزاری این همایش ارزیابی عملکرد یگان ها در سال 92 ، تجلیل از فرماندهان یگان های برتر نیروی زمینی و برنامه ریزی برای سال آینده بوده است.

وی گفت: نیروی زمینی نقش محوری در ارتش جمهوری اسلامی ایران داشته و ستون فقرات این نیرو است.

امیر پوردستان افزود: این نیرو متناسب با نیازهای عملیاتی ، ظرفیت های آمادی و نیروی انسانی را در خود ایجاد می کند.

وی با اشاره به برنامه های نیروی زمینی ارتش در سال آینده گفت: سال آینده یک رزمایش عظیم در یکی از مناطق کشور برگزار خواهد شد، همچنین رزمایش سایبری در طیفی گسترده به اجرا در می آید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: سال آینده، رزمایش های تخصصی نیز برگزار خواهد شد.

امیر پوردستان با اشاره به اجرای طرح ثامن در سطح نیروی زمینی ارتش گفت: یگان های این نیرو متناسب با صحنه نبرد و فضای ناهمتراز حاکم بر جامعه جهانی، آمایش سرزمینی قرارگاه ها و چابک سازی نیروها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: پادگان های نیروی زمینی در مرزهای غربی و شرقی و سواحل توزیع شده است.

امیر پوردستان گفت: گردان های نیروی زمینی ساختار چابکی یافتند و اجرای این طرح نیروی زمینی را برای ورود به عرصه ناهمتراز آماده می کند.

وی افزود: البته رزمایش هایی نیز برای اجرای این طرح داشته ایم.

امیر پوردستان در ادامه با اشاره به تهدیدات دشمنان افزود: هرگونه تحرک آنها رصد می شود، ورود و خروج ناوها به مرزهای آبی جمهوری اسلامی و فعال شدن پایگاه های دشمن همواره زیر نظر نیروهای خودی است.

وی گفت: کارشناسان اطلاعاتی با رصد تحرکات دشمن هیچ گاه غافلگیر نخواهند شد و متناسب با تهدیدات ظرفیت لازم را در خود ایجاد می کنند.

امیر پوردستان افزود: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده است تا همچون سال های دفاع مقدس از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کند.

در این مراسم از فرماندهان یگان های برتر نیروی زمینی ارتش قدردانی شد و پس از آن امیر پوردستان از نمایشگاه دستاوردهای جهاد خودکفایی ارتش بازدید کرد.

کد N86406

وبگردی