آفتاب

روند اجرایی تقسیم یمن به مناطق خودمختار آغاز شد

روند اجرایی تقسیم یمن به مناطق خودمختار آغاز شد

رئیس‌جمهوری یمن دستور تشکیل کیمته‌ای برای تقسیم این کشور به چند منطقه خودمختار را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن، بر اساس نتایج حاصل شده در سومین نشست گفتگوهای ملی یمن و بر اساس طرح شورای همکاری خلیج فارس دستور تشکیل کمیته‌ای ویژه برای تقسیم یمن به چند منطقه را صادر کرد.

بر اساس متن این دستور، کمیته مذکور با ریاست عبد ربه منصور هادی و عضویت 22 تن دیگر که نماینده گروه‌های سیاسی مختلف در یمن هستند، تشکیل می‌شود.

این کمیته بحث و بررسی در خصوص تقسیم یمن به شش منطقه (چهار منطقه در شمال و دو منطقه در جنوب) یا دو منطقه و یا هر گزینه دیگری را بر عهده خواهد گرفت.

از جمله ماموریت‌های کمیته مذکور تعیین تعداد مناطق و استان‌ها است. هر منطقه‌ای با توجه به وضعیت کنونی آن، موقعیت جغرافیایی و عوامل تاریخی و فرهنگی تشکیل خواهد شد.

پیشتر روزنامه "26 سپتامبر" به نقل از منبعی آگاه اعلام کرده بود، هر چهار استان یمن یک منطقه را تشکیل خواهند داد به جز دو استان "تعز" و "اب" که به خاطر جمعیت زیاد به تنهایی یک منطقه خواهند بود.

گفتگوهای ملی یمن پیشتر به خاطر اختلافات میان ساکنان جنوب و شمال این کشور بر سر تعیین تعداد مناطق خودمختار دچار مشکلاتی شده بود.

انتهای پیام

کد N86216

وبگردی