آفتاب
مدیر عامل توانیر خبر داد

تکمیل نیروگاه سیاه بیشه تا تابستان 93/ قراردادهای بیع متقابل برای تولید انرژی‌های نو

تکمیل نیروگاه سیاه بیشه تا تابستان 93/ قراردادهای بیع متقابل برای تولید انرژی‌های نو

مدیرعامل شرکت توانیر با اعلام این که تابستان سال آینده مشکلی در تامین برق مورد نیاز نخواهیم داشت از تکمیل نیروگاه سیاه بیشه تا تابستان سال 93 و تولید 600 مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های بادی و خورشیدی تا پایان سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، همایون حائری در ششمین کنفرانس نیروگاه‌های برق با اشاره به این که مصرف برق کشور بسیار بیشتر از استانداردهای جهانی است گفت:‌مصرف برق در ایران سالانه بین سه تا چهار هزار مگاوات افزایش می‌یابد که این چهار تا پنج برابر استاندارد جهانی است.

وی با تاکید بر این‌که وزارت نیرو متعهد است که برق مورد نیاز کشور را تاین کند گفت: با وجود این که مصرف در تابستان سال 93 بالاست اما مجبوریم این نیاز را از طریق افزایش ظرفیت نیروگاه‌هیا قدیمی و وارد کردن نیروگاه‌های جدید تامین کنیم.

مدیر عامل شرکت توانیر با اعلام این که نیروگاه‌ سیاه بیشه تابستان سال 93 به طول کامل وارد مدارمی‌شود گفت: با تکمیل این نیروگاه امکان جابه‌جایی نیرگاه اتمی با نیروگاه سیاه بیشه در زمان‌های مورد نیاز وجود دارد.

حائری در مورد انرژی‌های نو هم گفت: بند 11 قانون بودجه امکانات خوبی را دراین زمینه فراهم کرده است به طوری که طبق این بند می توان از طریق بیع متقابل سرمایه بخش خصوصی را برای ساخت نیروگاهی بادی و خورشیدی جذب کرد.

مدیر عامل شرکت توانیر وعده داد: تا پایان سال 1393یک ظرفیت 600 مگاواتی دربخش انرژی‌های به ظرفیت برق کشور افزوده خواهد شد.

وی درمورد طرح‌های نیمه تمام نیروگاهی هم توضیح داد: با توجه به مشکلات نقدینگی، طرح‌های مورد نظر اولویت بندی شده است که بر این اساس طرح‌های نیروگاهی که بیشترین پیشرفت را دارند به پایان خواهیم رساند.

حائری با اشاره به این‌که از 70 هزار تن ظرفیت نیروگاهی نصب شده 10 هزار تن آن مربوط به نیروگاه‌های آبی است ، گفت:‌اگرچه ظرفیت نیروگاه‌های آبی بیشتر از پتانسیل آبی کشور است اما تولید برق آبی بستگی به نزولات آسمانی دارد.

مدیر عامل شرکت توانیر با اعلام این که راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور 37 درصد است گفت:‌در صورت محاسبه راندمان نیروگاهی برق این رقم به بیش از 40 درصد افزایش خواهد یافت.

حائری با اشاره به این‌که ارتباط بیشتر صنعت برق با دانشگاه‌ها پیشنهاد داد: برای توسعه این صنعت باید نیروگاه‌های کشور را با توجه به تولید دانش آن‌ها ارزیابی کرد.

وی با بیان این‌که ایران در خاورمیانه در ساخت توربین‌های گازی مقام اول را دارد گفت: در حال حاضر ایران جزو شش سازنده توربین‌های گازی است.

انتهای پیام

کد N86211

وبگردی