آفتاب
برای شرکت در اجلاس سران روسیه و اتحادیه اروپا/

پوتین عازم بروکسل شد

پوتین عازم بروکسل شد

مسکو - ایرنا- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز سه شنبه برای شرکت در اجلاس سران روسیه و اتحادیه اروپا عازم بروکسل شد.

به گزارش ایرنا، پوتین را در این سفر، یوری اوشاکوف دستیار امور بین الملل رییس جمهوری روسیه و ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امور خارجه این کشور همراهی می کنند.

سی و دومین اجلاس سران روسیه و اتحادیه اروپا امروز در بروکسل برگزار می شود و هیات روسی به ریاست پوتین با سران اروپا شامل هرمن ون رامپی رییس اتحادیه اروپا، خوزه مانوئل باروسو رییس کمیسیون اروپا و کاترین اشتون نماینده سیاسی این اتحادیه در مورد مسایل مختلف گفتگو می کنند.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، مهم ترین موضوع دستور کار اجلاس سران روسیه-اتحادیه اروپا را همکاری های اقتصادی و بازرگانی تشکیل می دهد.

اتحادیه اروپا عمده ترین شریک تجاری روسیه است و حجم مبادلات بازرگانی روسیه و کشورهای عضو این اتحادیه در سال های اخیر به بیش از 400 میلیارد دلار رسیده است.

در این اجلاس موضوعات همکاری های دوجانبه و دورنمای اعمال متقابل نظام بدون روادید برای سفر اتباع روسیه و کشورهای اروپایی به خاک همدیگر در مرکز توجه مذاکرات قرار خواهد داشت.

گفتگو در خصوص همکاری ها در عرصه انرژی نیز که بخش قابل توجهی از ساختار همکاری های روسیه و اتحادیه اروپا را در برمی گیرد، در برنامه مذاکرات رییس جمهوری روسیه با سران اتحادیه اروپا قرار دارد.

دو طرف همچنین در خصوص تحکیم مشارکت راهبردی میان روسیه و اتحادیه اروپا و نیز امضای موافقت نامه جدید همکاری گفتگو و مذاکره خواهند کرد.

در بخش موضوعات بین المللی، مهم ترین مسایل جهانی از جمله وضعیت درباره برنامه هسته ای ایران و مساله سوریه و نیز نتایج کنفرانس ژنو2 مورد بحث قرار می گیرد.

اجلاس سران روسیه-اتحادیه اروپا هر شش ماه و به نوبت در یک شهر اروپایی یا روسیه برگزار می شود و در آن موضوعات مورد علاقه دو طرف مطرح و مورد بحث قرار می گیرد.

اروپام/2242**518**1337
کد N86199

وبگردی