آفتاب

وزیر کشور: بسیج باید در جهت تقویت و گسترش بصیرت حرکت کند

وزیر کشور: بسیج باید در جهت تقویت و گسترش بصیرت حرکت کند

وزیر کشور از بصیرت به عنوان اصلی‌ترین موضوع و جزو تأکیدات مقام معظم رهبری نام برد و گفت: یک بسیجی باید از آگاهی‌های خود در جهت تقویت و گسترش بصیرت استفاده کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عبدالرضا رحمانی فضلی طی سخنانی در جمع فرماندهان پایگاه‌های بسیج استانداری‌های سراسر کشور با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر، افزود: سازمان سیاسی و امنیتی نظام منحوث پهلوی به ظاهر آسیب‌ناپذیر و متصل به قدرت‌های جهانی ولی از دورن دارای ماهیتی پوچ و بی‌محتوا بود و در کنار آن، ملتی با سازماندهی ضعیف ولی در درون منسجم و برانگیخته از اقتدار و ارزش‌های دینی و الهی و تابع امام به سرعت توانست بر آن نظام غلبه کند.

وی با بیان اینکه "ماحصل آن انسجام، اقتدار و ارزش‌های دینی جمهوری اسلامی ایران بود و چنان لرزه‌ای در استکبار ایجاد کرد که پس از گذشت 35 سال همچنان همه هم و غم آنان نظام جمهوری اسلامی ایران است"، گفت: الحمدالله این انقلاب که میوه‌ای از میوه‌های شجره طیبه است و با اعتقاد و باور دینی و مذهبی مردم همراه او با صلابت مسیر خود را طی کرده است.

وزیر کشور افزود: در این بین بسیج نیز میوه‌ای دیگر از میوه‌های شجره طیبه بود که برون‌داد ایمان، صمیمیت و باوری است و از وحدانیت و ولایت سرچشمه گرفته می‌شود. جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی با دستان خالی در مقابل دشمنان ایستاد و امام راحل با ایمان قلبی به همه مردم اعتماد کرد و مردم ایران نیز پاسخ اعتماد امام(ره) را طی جنگ تحمیلی با معامله و نثار جان خویش نشان دادند.

رحمانی فضلی با اشاره به قدر و جایگاه بسیج در جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: بسیج در جنگ متولد شد و از میوه‌های ناب، معطر، مفید و خوش طعم شجره طیبه است.

وی با اشاره به جملات امیدبخش امام راحل و مقام معظم رهبری درباره فعالیت‌های جهادی بسیج، گفت: در مرحله نخست باید نیت و شاخص‌های فطرت و میزان لیاقت خود را در این جایگاه دریابیم و برای سنجش آن با در نظر گرفتن ویژگی‌های یک مؤمن انقلابی که یکی از آن ویژگی‌ها معرفت و شناخت است، گام‌های بعدی را برداشته و در این راه تلاش کنیم.

وزیر کشور در ادامه، راه رسیدن به درجه عبودیت را رسیدن به معرفت کامل وحقیقی دانست و افزود: باید با توسل به اهل معرفت و استفاده از شیوه‌های معرفت الهی که یکی از آنان قرآن کریم است، سیره نبوی را به عنوان مفصر علمی قرآن و به عنوان یکی از معیارهای بزرگ لیاقت‌سنجی در زندگی به کار برده و دراین مسیر طی طریق کنیم.

وی با بیان اینکه "حق و حق‌گرایی کوتاه‌ترین مسیر برای رسیدن به فطرت انسانی و رسیدن به خداست"، تاکید کرد: بسیج باید برای احیای حق با قبول مسئولیت شرعی اقدام کند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه "گام بعدی گام حضور در صحنه‌ها و تأثیرگذاری‌هاست"، گفت: رسالت ما به عنوان یک انقلابی در دفاع از انقلاب و آرمان‌های انقلاب، پاسداری از خون شهداست. باید بدانیم این رسالت دریای بیکران موضوعات، مشکلات و شرایطی است که انسان در این مسیر بی‌یار، مولا و بی‌مراد حتماً سرگردان خواهد بود و در ورود به این راه با پیوند با امام و ولی فقیه قوی‌تر حرکت خواهد کرد.

وزیر کشور از بصیرت به عنوان اصلی‌ترین موضوع و جزو تأکیدات مقام معظم رهبری نام برد و افزود: یک بسیجی باید از آگاهی‌های خود در جهت تقویت و گسترش بصیرت استفاده کند.

وی همچنین خطاب به حاضران اظهار کرد: باید بصیرت‌افزایی را به عنوان موضوعی مهم برای ورود به صحنه‌های کارزار انقلاب در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی به کار بندیم و هر یک از شما فرماندهان بسیج در حوزه‌های فرماندهی خود در استان‌ها مسئولیت بسط و پیشرفت بصیرت را بر عهده دارید.

رحمانی فضلی با بیان اینکه "معیار تمدن و سنجش قدرت در دنیا پیشرفت در چارچوب‌های علمی و تولیدی مبنی بر عدالت است"، گفت : همه بسیجیان مکلفند که پیشرفت و عدالت را در کشور تقویت کنند.

وزیر کشور با اشاره به دو مسیر کاری مدیریت جهادی و کارمند مسئول، خاطرنشان کرد: مدیران جهادی فعالیت برای خلق خدا را عبادت دانسته و خود را وارث خود شهدا می‌دانند و برای کار خود زمان نمی‌شناسند. روحیه مدیریت جهادی اقتضاع می کند که شما موتور محرکه و تحول در حوزه مسئولیت خود باشید.

وی افزود: تلاش کنیم با رفتارهای خالصانه، صادقانه و اقدامات مبتنی بر توکل به خدا و با هدف رسیدن به عبودیت واعتلای جایگاه جمهوری اسلامی ایران وتحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری آمادگی ورود به روزی که از آن به عنوان روز عید مسلمین نام برده شده داشته باشیم.

رحمانی فضلی در پایان ابراز امیداوری کرد که همکاران بسیجی در سراسر کشور با افق بخشیدن به نگاه خود مدال افتخار عبودیت را در سینه خود بدرخشانند و همواره رهنوردانی صدیق برای امام(ره)،‌ ولایت و شهدا کشور باشند.

انتهای پیام

کد N86163

وبگردی