آفتاب
در مجلس مطرح شد؛

توکلی:مجلس نمی تواند فردا بررسی بودجه را قبل از پایان کار تلفیق آغاز کند/ باهنر: کار بررسی را فردا آغاز می کنیم

توکلی:مجلس نمی تواند فردا بررسی بودجه را قبل از پایان کار تلفیق آغاز کند/ باهنر: کار بررسی را فردا آغاز می کنیم

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه بررسی لایحه بودجه 93 در کمیسیون تلفیق هنوز به پایان نرسیده است گفت: بر این اساس مجلس زودتر از شنبه نمی تواند بررسی این لایحه را آغاز کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، احمد توکلی عضو کمیسیون تلفیق در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس در بیان تذکری با استناد به مواد 104 و تبصره 4 این ماده، اظهار داشت: کلیه گزارش هایی که قرار است در صحن علنی مجلس قرائت شود باید حداقل 24 ساعت قبل از طرح آن تکثیر و در اختیار نمایندگان قرار گیرد .

وی افزود: من به عنوان یک عضو کمیسیون تلفیق اعلام می کنم که کار این کمیسیون تمام نشده است و نه تنها هیچ رسیدگی به ردیف ها و جداول نشده است بلکه احکامی که به زعم من نباید در بودجه بیاید هم با پیشنهاد کمیسیون ها باقی مانده است.

عضو کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: کمیسیون تلفیق بعدازظهر امروز جلسه دارد و اگر گزارش این کمیسیون بخواهد امروز منتشر شود ناقص خواهد بود و گزارش نهایی باید در کمیسیون بیاید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به همین دلایلی که عرض کردم فردا نمی توانیم وارد بررسی لایحه بودجه شویم و زودتر از شنبه نمی توانیم به این موضوع ورود کنیم چرا که کمیسیون تحقق باید گزارش نهایی خود را در اختیار شما قرار داده و شما نیز آن را در اختیار نمایندگان بگذارید.

این تذکر توکلی فریاد احسنت نمایندگان را به همراه داشت.

در ادامه محمدرضا باهنر نماینده مردم تهران در پاسخ به تذکر توکلی گفت: گزارشی را که شما می گویید تکثیر نشده است همین الان در جا نامه ای نمایندگان وجود دارد و می توانید به آن مراجعه کنید.

وی افزود: رئیس کمیسیون تلفیق این گزارش را امضا و ارسال کرده است. از آنجایی که در بودجه هزاران ردیف و جدول وجود دارد بعضاً در طول رسیدگی گزارش بعضی از اصلاحات می آید و انجام می شود.

باهنر خاطرنشان کرد: ما فردا بحث رسیدگی به لایحه بودجه را شروع خواهیم کرد.

کد N86097

وبگردی