آفتاب

تشریح برنامه‌های کمیته مساجد ستاد دهه فجر

تشریح برنامه‌های کمیته مساجد ستاد دهه فجر

رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: از برنامه‌های کمیته مساجد برپایی نماز جماعت ظهر و عصر در روز 22 بهمن است که این کار با همکاری دستگاه‌های عضو کمیته در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: از برنامه‌های کمیته مساجد برپایی نماز جماعت ظهر و عصر در روز 22 بهمن است که این کار با همکاری دستگاه‌های عضو کمیته در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا سلیمانی در نشست خبری، به تبیین نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و برنامه‌های این پایگاه به مناسبت دهه فجر پرداخت و اظهار کرد: مسجد نقش اساسی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و فراهم‌سازی زمینه حضور و مشارکت هرچه بیشتر مردم در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دارد.

وی با اشاره به بخشی از مهمترین عناوین برنامه‌های کمیته مساجد در ایام‌الله دهه فجر گفت: اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی اجرا شده که برخی از آنها قبل از فرا رسیدن دهه فجر برگزار شده است. برنامه‌هایی همچون ادای احترام و تجدید پیمان با آرمان‌های حضرت امام(ره) و حضور در مرقد ایشان و دیدار با مراجع عظام تقلید و اساتید برجسته حوزه علمیه قم که در دوم و سوم بهمن‌ماه اجرا شد.

رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش روی کمیته مساجد در ایام دهه فجر گفت: پیش‌بینی اجرای ویژه‌برنامه‌ها و آئین‌های گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت 36 هزار مسجد و بهره‌مندی از کلیه ظرفیت‌های دستگاه‌های عضو و مشارکت مردمی است. پیش‌بینی شده بالغ بر 120 هزار برنامه مراسم و طرح‌های مختلف در کمیته مساجد در این ایام‌الله صورت گیرد.

سلیمانی ادامه داد: 5 هزار ستاد محلی و مردم با محوریت مساجد را داریم و تشکیل جلسات تلاوت و ختم قرآن کریم را در مساجد سراسر کشور برگزار می‌کنیم که ثواب قرائت ختم قرآن را به روح پرفتوح امام و شهدای انقلاب اسلامی می‌فرستیم و با بهره‌مندی از ظرفیت 27 هزار مرکز مجری طرح تلاوت نور حداقل 10 هزار ختم قرآن را برگزار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها برگزاری جلسات تفسیر سوره فجر در دهه فجر است و این برنامه حداقل در 5 هزار مسجد و در 5 هزار جلسه صورت می‌گیرد.

رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور شد: بیش از 2 هزار نشست تخصصی، بصیرتی و روشنگری در استان‌ها با موضوعات نقش مساجد در بیداری اسلامی و تحولات جهانی، ویژگی‌های مساجد طراز اسلامی از منظر آیات، روایات و سخنان بزرگان دین از جمله امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، همچنین نقش مساجد در تقویت و حفظ روحیه انقلابی و جهادی آحاد مردم، جایگاه مساجد در جریان استکبار ستیزی، نقش مساجد در پاسداشت، حفظ و تدام ارزش انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

سلیمانی تصریح کرد: برنامه بعدی جشنواره سرود روستایی مساجد کشور با بخش ویژه "امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی و دهه فجر" به میزبانی روستای کردر شهرستان میناب استان هرمزگان از 22 تا 25 بهمن ماه برگزار می‌شود.

رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌ها برگزاری حداقل 500 برنامه محافل قرآنی تحت عنوان "قرآن کتاب انقلاب" است و افتتاح و بهره‌برداری از مساجد جدیدالتأسیس را در دستور کار داریم و کتابخانه‌ها، کانون‌های فرهنگی و هنری، کانون‌های دیجیتال و کانون‌های تخصصی و دیگر مراکز فرهنگی و هنری در مساجد تشکیل می‌شود.

سلیمانی گفت: در 1500 مسجد محوری 3 هزار مراسم شاخص برگزار می‌کنیم که این مراسم 10 شب در 10 مسجد برگزار می‌شود و اجرای برنامه‌های فرهنگی دیگری را نیز با همکاری‌ مساجد محله، مدارس، شهرداری‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه بسیج داریم.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های کمیته مساجد مراسم تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل در منزل قدیمی حضرت امام در شهر مقدس قم و خمین است و حضور جدی و مؤثر در برنامه‌ مهمانی لاله‌ها را در اولین پنج‌شنبه دهه فجر داریم.‌

رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: از دیگر برنامه‌های ما برگزاری حداقل 500 مراسم بزرگداشت و برگزاری یادواره‌های شهدای انقلاب اسلامی در مساجد است و برپایی غرفه‌های فرهنگی و دینی را در مسیر راهپیمایی 22 بهمن داریم و در مسیر راهپیمایی‌ها اقلام تبلیغی را پخش می‌کنیم.

سلیمانی تصریح کرد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به خصوص شهدای انقلاب اسلامی را در دستور کار داریم و بالغ بر 13 هزار مبلغ را به منظور تبلیغ برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی به مساجد و مدارس سراسر کشور اعزام می‌کنیم و از ظرفیت پایگاه‌های اطلاع‌رسانی همچون خبرگزاری‌ها و نشریات مرتبط استفاده می‌کنیم تا بتوانیم مطالب مرتبط با مسجد و انقلاب را در دسترس عموم قرار دهیم.

وی اظهار کرد: برپایی جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی را تحت عنوان "مسجد پایگاه انقلاب" در سطح محلی، منطقه‌ای‌، شهرستان و استانی داریم که این جشنواره‌ها در رشته‌های کتابخوانی، عکاسی، نقاشی، مقاله‌نویسی و روزنامه‌دیواری برگزار می‌شود.

رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در پایان گفت: برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری را در جوار مساجد داریم که این برنامه‌ها با همکاری کلیه دستگاه‌های عضو با موضوعات مرتبط با امام خمینی(ره)، انقلاب، بصیرت، جنگ نرم، عفاف و حجاب برگزار می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم این نمایشگاه‌ها در 1500 مسجد برپا شود و برپایی شب‌های خاطره و شعر را در مساجد داریم که حداقل مراسم شب‌های خاطره در یک هزار مسجد برپا می‌شود.

انتهای پیام

کد N86058

وبگردی