آفتاب

تذکر رسایی درباره پرداخت یارانه نقدی به مردم

تذکر رسایی درباره پرداخت یارانه نقدی به مردم

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران گفت:« قبلا پرداخت یارانه نقدی را گداپروری می دانستند چه طور الان بازگشت به کوپنیزم گداپروری نیست.»

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «حمید رسایی» طی تذکری با استناد به اصول 53 و 142 قانون اساسی در صحن علنی مجلس گفت: «براساس اصل 53 کلیه دریافت ها و پرداخت ها باید در حدود مصوبات قانونی باشد.»

وی با اشاره به برنامه دولت برای توزیع سبد کالا به برخی از اقشار، خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس گفت: از دولت برای انجام این کار تشکر می کنیم و از حضرتعالی هم که تعامل خوبی در اول کار با دولت دارید و تاکید دارید که باید به دولت کمک شود تشکر می کنیم.

وی ادامه داد: قبلا پرداخت یارانه نقدی را گدا پروری می دانستند و آن در حالی بود که پولی به مردم داده می شد تا با مدیریت خودشان خرج کنند چه طور الان بازگشت به سیاست کوپنیزم گداپروری نیست.

وی ادامه داد: در یک برنامه تلویزیونی از وزیر صنعت سوال شد که چرا می خواهید در بسته هایی که به مردم می دهید برنج خارجی بدهید و ایشان عنوان کردند که بسته بندی های ده کیلویی برنج ایرانی در بازار نیست و این جای سوال دارد.

وی افزود: از سوی دیگر بر اساس اصل 142 قانون اساسی وزرا باید لیست اموال خود را اعلام کنند در حالی که برخی از وزرا پس از 6 ماه هنوز در این زمینه کاری نکرده اند.

لاریجانی در پاسخ به رسایی گفت: تذکر زمانی وارد است که مربوط به جلسه بوده و براساس آیین نامه باشد زمانی که هیات رییسه آیین نامه را رعایت نکرد شما می توانید تذکر دهید مطالبی که الان می گویید را می توانید در اظهارنظرها و نطق های خود بیان کنید.

سیام(3)**2021**9132 ** 1418
کد N85921

وبگردی