آفتاب
امیر سرتیپ اسماعیلی مطرح کرد

جزئیات رزمایش «مصباح الهدی 3»/آمادگی قرارگاه پدافند هوایی در برابر حملات گسترده

جزئیات رزمایش «مصباح الهدی 3»/آمادگی قرارگاه پدافند هوایی در برابر حملات گسترده

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش، جزئیات رزمایش «مصباح الهدی 3» این قرارگاه را که اخیراً برگزار شده است، تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه‌های شبیه‌ساز موشکی هاگ و اسکای‌گارد، اظهار کرد: رزمایش مصباح الهدی 3 به مدت سه روز و با کمترین اعتبارات در سراسر کشور انجام شد.

وی با بیان اینکه "این رزمایش در وضعیت بدون آتش انجام شد"، خاطرنشان کرد: در این رزمایش ما شاهد هماهنگی بسیار خوبی در شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور بودیم. این رزمایش که در کل کشور انجام شد، با هماهنگی ارتش‌، سپاه،‌ فرمانداری‌ها و استانداری‌ها برگزار شد و آنها به خوبی شرایط رزمایش را درک کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه "جنگ‌های آینده، جنگ‌های هجومی و حملات گسترده است"، تاکید کرد: قرارگاه پدافند هوایی در برابر حملات گسترده در خط مقدم دفاع از جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد که پدافند هوایی در سال 57 برای اولین بار از زبان مردم به امام به هنگام ورود ایشان به ایران به وی خیر مقدم گفت.

وی همچنین با بیان اینکه "پدافند به این اقتدار رسیده است که برای آموزش کارکنان جوان خود دانشگاه جدیدی تأسیس کند"، افزود: زمانی برای آموزش جوانان، مجبور بودیم سامانه‌هایی مثل هاگ یا اسکای‌گارد را از سامانه خارج کند که با این کار بخشی از شبکه کنترل هوایی دچار آسیب می‌شد اما امروز با تکیه بر دانش جوانان پدافند هوایی، سامانه‌های شبیه‌ساز جدیدی افتتاح و رونمایی شد. البته، سامانه‌های آموزشی باید آنقدر قوی باشند تا همه وضعیت‌ها را پوشش دهند.

انتهای پیام

کد N85891

وبگردی