آفتاب
رئیس سازمان اوقاف:

قرائت و تلاوت قرآن، ریشه تمام فعالیت‌های قرآنی است

قرائت و تلاوت قرآن، ریشه تمام فعالیت‌های قرآنی است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، قرائت و تلاوت قرآن را بنیاد تمام فعالیت‌های قرآنی دانست.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، قرائت و تلاوت قرآن را بنیاد تمام فعالیت‌های قرآنی دانست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مقطع شکوفه‌ها ویژه خواهران با اشاره به تأثیر معنوی انس مداوم با آیات قرآن کریم گفت: ریشه تمام فعالیت‌های قرآنی در قرائت قرآن است و تمامی حافظان، قاریان، مفسران و فعالان قرآنی برای آغاز فعالیت خود لزوما باید این کتاب الهی را تلاوت کنند.

وی با بیان این‌که «کسانی که می‌خواهند در قرآن تدبر کنند، باز هم نقطه آغازین کار آنها خواندن آیات قرآن است» افزود: قاریان، حافظان، مدبران و حتی مفسران قرآن کریم باید زمانی را برای قرائت و خواندن قرآن کریم صرف کنند.

محمدی با تاکید بر این‌که «تلاوت قرآن آدابی دارد که می‌توان آن را به دو بخش آداب ظاهری و آداب باطنی تقسیم کرد» گفت: قاریان و شنوندگان آیات الهی باید آدابی را رعایت کنند که برگرفته از آموزه‌های قرآن است.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: اولین ادب قرائت قرآن، پناه بردن به خدای متعال از شر شیطان رانده شده است، خداوند منشأ رحمت است و شیطان مانع رسیدن فیض الهی به انسان‌ها می‌شود، لذا آدمی در هنگام قرائت قرآن، ابتدا باید به پروردگار عالم، از شر شیطان پناه ببرد.

وی مسئله دوم در آداب تلاوت قرآن کریم را گوش دادن به پیام آیات دانست و تصریح کرد: کسانی که در جلسه تلاوت قرآن به آیات الهی گوش می‌دهند، باید سکوت مطلق را رعایت کنند و دل، جان و روحشان را به استماع آیات قرآن متوجه کنند.

محمدی اضافه کرد: همان گونه که هنگام پخش سرود ملی افراد بلند می‌شوند و سکوت می‌کنند، هنگام پخش تلاوت قرآن نیز باید آداب ظاهری حفظ شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «هر مقدار میسر است، باید به تلاوت آیات قرآن پرداخت» خاطرنشان کرد: قرآن کلامی است که از ناحیه پروردگار عالم نازل شده و هر مقدار میسر است، باید از آن قرائت کرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «مقام معظم رهبری در دیدا‌رهای خود بر این مسئله تاکید دارند که ارتباط با قرآن باید ارتباطی مستمر باشد» افزود: امام خمینی(ره) در ماه مبارک رمضان 10 مرتبه ختم قرآن می‌کردند و رهبر انقلاب نیز سفارش مؤکد به انس مستمر با آیات قرآن کریم دارند.

انتهای پیام

کد N85615

وبگردی