آفتاب

کنفرانس سران روسیه و اتحادیه اروپا امروز در بروکسل برگزار می‌شود

کنفرانس سران روسیه و اتحادیه اروپا امروز در بروکسل برگزار می‌شود

با توجه به این‌که اتحادیه اروپا و روسیه یکدیگر را به دخالت در امور اوکراین و تشدید ناآرامی‌ها متهم کرده‌اند، این بار بدون تردید، ناآرامی‌های اوکراین یکی از محورهای اصلی مورد بحث میان طرفین خواهد بود.

کنفرانس سران اتحادیه اروپا و روسیه امروز - سه‌شنبه - در بروکسل برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز٬ با توجه به این‌که اتحادیه اروپا و روسیه یکدیگر را به دخالت در امور اوکراین و تشدید ناآرامی‌ها متهم کرده‌اند، این بار بدون تردید، ناآرامی‌های اوکراین یکی از محورهای اصلی مورد بحث میان طرفین خواهد بود.

«مایا کوچیانچیک» سخنگوی اداره خارجه اتحادیه اروپا گفت: «موضوع اوکراین از جمله مسائل مورد بحث خواهد بود. آنچه در همسایگی ما می‌گذرد، رهبران اتحادیه اروپا را بر آن داشته که به کنفرانس جاری به دیده کنفرانسی بنگرند که در عوض روال معمول، بیشتر جنبه یک مباحثه استراتژیک با رئیس‌جمهوری روسیه را دارد.»

در جریان کنفرانس سران ویلنیوس که حدود دو ماه پیش برگزار شد، رئیس جمهوری اوکراین به طور تلویحی به رهبران اتحادیه اروپا گفت که دولتش خواهان عضویت در اتحادیه اروپا نیست. وی از پیوستن به قرارداد همکاری تجاری با اتحادیه اروپا تحت عنوان پیمان مشارکت شرقی، خودداری کرد.

«ولادیمیر ریژکف» سفیر روسیه در اتحادیه اروپا گفت: «به نظر من اتحادیه اروپا با حساسیت کامل نتایج کنفرانس سران ویلنیوس را مد نظر قرار داده است، از جمله تعویق تصمیم رهبران اوکراین برای امضای موافقتنامه بین دو طرف. دلیلی نمی‌بینم که این نکته در کنفرانس سران (روسیه و اتحادیه اروپا) مطرح شود.»

گفته می‌شود موضع اوکراین و نیز برخورد روسیه در قبال وقایع این کشور می‌تواند بر المپیک زمستانی سوچی در روسیه تاثیر بگذارد.

کد N85461

وبگردی