آفتاب

الزعبی: عدم موافقت ائتلاف مخالفان با طرح دمشق، نشان‌گر ماهیت تروریستی ائتلاف است

الزعبی: عدم موافقت ائتلاف مخالفان با طرح دمشق، نشان‌گر ماهیت تروریستی ائتلاف است

وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه سفیر سابق آمریکا در سوریه رهبری ائتلاف مخالفان را بر عهده دارد تصریح کرد که مخالفت شدید ائتلاف مخالفان با طرح مقدماتی دمشق نشانگر تروریستی بودن این ائتلاف است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفت‌وگویی تلویزیونی خاطرنشان کرد: رابرت فورد، سفیر سابق آمریکا در سوریه ائتلاف مخالفان سوریه را رهبری می‌کند و به آن‌ها دیکته می‌کند که با طرح‌های پیشنهادی موافقت یا مخالفت کنند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه خاطرنشان کرد: عربستان، قطر، اسرائیل و رابرت فورد همه در تصمیم‌گیری‌های ائتلاف مخالفان سوریه دخالت دارند.

الزعبی با بیان اینکه مخالفت ائتلاف مخالفان سوریه با طرح مقدماتی دمشق نشان‌گر تروریستی بودن این ائتلاف است خاطرنشان کرد: ائتلاف مخالفان خواهان تخریب سوریه است.

این مقام سوری تصریح کرد: جلسه‌های رایزنی ادامه دارد و ما منتظر اظهارات اخضر ابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه هستیم.

وی با بیان اینکه طرح توزیع کمک‌های انسانی هیچ ارتباطی با ژنو نداشته و هدف آن بهره‌گیری‌های سیاسی نیست تاکید کرد: ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه در ژنو حضور دارد و هیات اعزامی از سوی دولت سوریه را برعهده دارد و ملی‌گرایی وی هیچ نیازی به شهادت دادن کسی ندارد.

انتهای پیام

کد N85414

وبگردی