آفتاب

قنبری: شکوفایی ظرفیت‌های داخلی، به سرمایه‌گذاری خارجی نیازمند است/سیاسیون به دولت کمک کنند

قنبری: شکوفایی ظرفیت‌های داخلی، به سرمایه‌گذاری خارجی نیازمند است/سیاسیون به دولت کمک کنند

یک عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با اشاره به حضور رییس‌جمهور در اجلاس داووس گفت: در وضعیت فعلی که کشور با محدودیت در توان اقتصادی داخلی مواجه و به سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیازمند است، شرایط خوبی برای طرح دعوت از سرمایه‌گذاران بین‌المللی بود که آقای روحانی به خوبی این شرایط را شناسایی و دعوت خود را مطرح کرد.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "در شرایط فعلی وضعیت کشور به گونه‌ای است که نیاز جدی به سرمایه‌های خارجی دارد"، اظهار کرد: واقعیت شرایط فعلی کشور به گونه‌ای است که در حال حاضر توان داخلی خیلی محدودتر از آن است که ما فکر کنیم می‌توانیم با این توان به ظرفیت‌های که برای توسعه کشور وجود دارد دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه "در کشور ایران ظرفیت‌های بسیار زیادی برای توسعه وجود دارد"، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری و شکوفایی این ظرفیت‌های به سرمایه‌گذاران خارجی نیاز دارد.

این فعال سیاسی اضافه کرد: در سال‌های گذشته شرایط کشور به گونه‌ای بود که سرمایه‌گذاران خارجی استقبال چندانی برای سرمایه‌گذاری در کشور از خود نشان نمی‌دادند، چراکه در آن زمان سیاست خارجی ما بهانه‌های لازم را به دست دشمنان و رقبای ما داده بود تا آنها ما را منزوی کنند.

قنبری با تاکید بر اینکه "در چند سال اخیر ایران به لحاظ جذب سرمایه‌های خارجی بدترین وضعیت را در میان کشورهای منطقه داشته است"، تصریح کرد: در شرایط فعلی که حتی ما پس از رفع تحریم‌ها نمی‌توانیم به خوبی از ظرفیت‌های خود در بخش‌های مختلف بویژه بخش‌های نفتی استفاده کنیم، استفاده از سرمایه‌های خارجی یک ضرورت انکارناپذیر به شمار می‌آید و در داخل کشور نیز باید شرایطی فراهم شود که سرمایه‌گذاران خارجی بتوانند وارد کشور شوند و به سرمایه‌گذاری بپردازند.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با اشاره به دعوت رییس‌جمهور از سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در ایران گفت: در وضعیت فعلی که کشور با محدودیت توان اقتصادی داخلی مواجه و به سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیازمند است، شرایط خوبی برای طرح دعوت از سرمایه‌گذاری بین‌المللی بود که آقای روحانی به خوبی این شرایط را شناسایی و دعوت خود را مطرح کرد.

وی با اشاره به مولفه‌های مورد توجه سرمایه‌گذاری در یک منطقه خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران زمانی که برای سرمایه‌گذاری وارد منطقه می‌شوند، به فاکتورهای متعددی از جمله امنیت توجه می‌کنند. در زمان اعمال تحریم‌های خارجی علیه کشور سرمایه‌گذاران احساس امنیت چندانی برای سرمایه‌گذاری در ایران نداشتند ولی در حال حاضر شرایطی به گونه‌ای فراهم شده است که ایران به یک جاذبه خوبی برای سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل شده است.

قنبری در ادامه اظهار کرد: آقای روحانی نیز که به خوبی از شرایط ناامن منطقه خاورمیانه اطلاع دارد، امنیت کشور ما را به عنوان جذابیت خوب برای سرمایه‌گذاران خارجی مطرح کرد و در سخنرانی خود در اجلاس داووس به خوبی امنیت کشور جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه "دعوت رییس‌جمهور از سرمایه‌گذاران خارجی، گام نخست حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور است"، گفت: گام‌های بعدی در گرو فراهم شدن شرایط واقعی برای سرمایه‌گذاری در ایران است که این شرایط نیز خود در گرو رفع تحریم‌هاست. آقای روحانی به خوبی این موضوع را دریافته‌اند و به درستی اولویت‌های خود را به گونه‌ای تبیین کردند که تحریم‌ها به نوعی شکسته شود. ایشان سیاست‌های خارجی در سطر اولویت‌های خود قرار دادند تا بتواند اقتصاد را از گرو سیاست خارجی خارج کند.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه "برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور، دولت نقش اول را ایفا می‌کند"، اظهار کرد: قوای دیگر نیز تاثیرگذاری‌های خود را برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور دارند و نمی‌توان نقش آنها را در این موضوع نادیده گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه "رییس‌جمهور در اجلاس داووس صحبت‌های یک فرد یا جناح خاص را مطرح نکرد بلکه صحبت از منافع ملی به میان آورد"، تصریح کرد: جناح‌های سیاسی باید درباره مسائل مربوط به حوزه منافع ملی عینک‌های حزبی، گروهی و جناحی خود را کنار بگذارند و با رییس‌جمهور در جهت پیشبرد منافع ملت همسو شوند.

انتهای پیام

کد N85330

وبگردی