آفتاب
معاون وزیر کشور در گفت و گوی تفصیلی با ایرنا:

صدور پایان ماموریت مدیران میانی وزارت کشور/برگزاری انتخابات 100درصد الکترونیکی در سال 94

صدور پایان ماموریت مدیران میانی وزارت کشور/برگزاری انتخابات 100درصد الکترونیکی در سال 94

تهران- ایرنا- «جواد ناصریان» معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور از صدور پایان ماموریت مدیران میانی وزارت کشور خبر داد و گفت: از نیروهای داخلی و متخصص این وزارتخانه به عنوان جایگزین این افراد استفاده و احکام آنان نیز صادر شده است.

مرد کهنه کار وزارت کشور از زمانی که پست حساس معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی را در اختیار گرفته به دنبال بازکردن قفل ها با کلید اعتدالش می گردد و تنها هدفش را خدمت صادقانه و رضایتمندی کارکنان وزارت کشور عنوان می کند.

ناصریان 48 ساله در کارنامه سابقه اجرایی اش در سمت هایی همچون رییس حسابداری کشتی سازی سازمان عمران کیش، مدیر امور مالی جهاد خانه سازی بنیاد تعاون سپاه، مشاورعالی رییس کل و حسابرس کل ویژه دیوان محاسبات کشور، مسوولیت رسیدگی به حسابرسی شرکت سایپا و شرکت های تابعه آن،رییس کارگروه دهمین پروژه تحقیقاتی موسسات حسابرسی کشورهایی آسیایی (آسوسای) با عنوان مبارزه با پولشویی و تقلب و فساد در دیوان محاسبات کشور و عضویت در کارگروه مفاسد اقتصادی فعالیت کرده است.

معاون وزیر کشور هم اکنون، مهمترین هم و غمش را اجرای بهتر راهبردهای دولت تدبیر و امید در کشور می داند و وزارت کشور را همدم مورد اعتماد مردم معرفی می کند.

وی در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگاران سیاسی ایرنا به پرسش هایی در خصوص برنامه های وزارت کشور در دولت یازدهم از جمله پیگیری سفرهای رییس جمهوری به استان ها، روند انتصاب استانداران، معاون استاندار و فرمانداران کشور، استقرار دولت الکترونیک، عدالت استخدامی، ساماندهی نیروی انسانی، سلامت اداری، تکریم ارباب رجوع و وضعیت آزمون های استخدامی در این وزارتخانه پاسخ داد که این مصاحبه در پی می آید:

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور با بیان اینکه مشکلاتی طی سال های گذشته در بحث ساماندهی نیروی انسانی وجود داشت که برای رفع این مشکلات و استفاده حداکثری از ظرفیت های این وزارت خانه چند بخشنامه جدید از سوی وزیر کشور صادر و ابلاغ گردید، گفت: با صدور این بخشنامه ها فشار زیادی روی ما وجود دارد اما سعی کردیم با این بخشنامه ها فشارها را از استانداران برداریم.

ناصریان یکی از این بخشنامه ها را لزوم به کارگیری کارکنان وزارت کشور در سمت هایی مدیریتی از جمله معاونان استاندار، فرماندار و بخشدار عنوان کرد و اظهارداشت: در گذشته از بین حدود 430 فرماندار کشور تنها 160 فرماندار از کارمندان وزارت کشور بودند و مابقی به این وزارتخانه مامور بودند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از افراد که در قالب مامور با تجربه کم در پست های بخشداری و فرمانداری منصوب شده بودند و اکنون دارای تجربه مفید هستند و ما نمی خواهیم تجربه این افراد را از دست دهیم بخشنامه ای از سوی وزیر کشور صادر شد که براساس این بخشنامه این افراد اگر بخواهند از تجربه آنان در این وزارتخانه استفاده شود باید به طور دائم و نه به صورت مامور به وزارت کشور منتقل شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور ادامه داد: صدور این بخشنامه ها مخالف و موافقان زیادی داشت اما اکثریت از صدور این بخشنامه ها ابراز رضایت دارند.

ناصریان گفت: با صدور این بخشنامه ها امید را در مجموعه وزارت کشور و استانداری ها زنده کردیم چرا که کارمندانی داشتیم که 27 سال سابقه کارشناس مسوولی داشتند و واقعا سرخورده بودند و انگیزه ای برای ادامه تحصیل و گذراندن دوره های آموزشی در آن ها وجود نداشت.

وی با بیان اینکه در این مدت در وزارت کشور و استانداری ها مدیران میانی را از کارمندان درون مجموعه انتخاب کرده ایم، اظهارداشت: در این دوره با دستور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بخشنامه ای صادر کردیم که حتما باید از نیروهای داخلی استفاده شود که این تحولی را در مجموعه وزارت کشور به وجود آورده است.

ناصریان اظهارداشت: وقتی وزارت کشو را تحویل گرفتیم اکثریت مدیران میانی به صورت مامور از سایر دستگاه ها به این وزارتخانه آمده بودند. با صدور این بخشنامه و ساماندهی نیروها سعی کردیم اکثر مامورین را به دستگاه های خود بازگردانیم.



**برگزاری انتخابات 100درصد الکترونیکی در سال 94

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور پاسخ به این پرسش که آیا انتخابات آینده به صورت تمام الکترونیکی و مکانیزه برگزار می شود؟ گفت: در صورتی که در بودجه سال آینده اعتبارات لازم برای فراهم آوردن زیرساخت های این موضوع تصویب شود انتخابات 94 به طور 100 درصد الکترونیکی برگزار می شود.

ناصریان ادامه داد: ساخت دستگاههای الکترونیکی اخذ رای برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی چیزی در حدود 350 میلیارد تومان تخصیص اعتبار نیاز است.

وی اظهار داشت در صورتی که 50 درصد این اعتباردر بودجه سال 93 و 50 درصد در بودجه سال 94 به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد انتخابات آینده به صورت 100 درصد الکترونیکی برگزار خواهد شد.



** احصاء ظرفیت های قانونی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور و استانداری ها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور همچنین در خصوص برنامه های این وزارتخانه برای عدالت استخدامی و نظام پرداخت گفت: وزارت کشور متولی نظارت بر حسن و صحت اجرای بخشنامه شماره 13598/92/200 مورخ یکم آبان ماه 1392 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری ابلاغی به کلیه دستگاه های اجرایی مبنی بر عدالت محوری در جذب نیروی انسانی متعهد و متخصص کلیه فرآیند جذب و به کار گیری به صورت رسمی، پیمانی و کارمعین تابع مفاد بخشنامه مذکور و قوانین و مقررات مربوط است.

ناصریان افزود: با توجه به پایین بودن حقوق کارکنان وزارت کشور براساس احکام صادر شده برای آنان، احصاء ظرفیت های قانونی بر کسب مجوز مراجع ذیصلاح در جهت ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور، استانداری ها و سازمان های وابسته در دستور کار قرار دارد.



** انتصاب کارکنان وزارت کشور در پست های مدیریتی با هدف افزایش انگیزه و ثبات مدیریت

وی با اشاره به بحث ساماندهی نیروی انسانی در مجموعه وزارت کشور اظهارداشت: در راستای ساماندهی نیروی انسانی طی بخشنامه ای مهرماه سال جاری به بخش های مختلف وزارتخانه اعلام شد که در راستای دانش گرایی و شایسته سالاری و به منظور افزایش انگپیزه و ثبات مدیریت در انتصابات، از کارکنان متخصص درون سازمانی استفاده شود.

معاون وزیر کشور گفت: در خصوص به کارگیری نیروهای بازنشسته نیز به سازمان های تابعه و استانداری ها اعلام شد که نیروهای بازنشسته منصوب نشوند بجز در موارد استثنا که آن هم در هر استان حداکثر یک نفر در سطح معاون استاندار می تواند منصوب شود.



** تشکیل کارگروه تخصصی کاهش تصدی های وزارت کشور

ناصریان در خصوص برنامه های این وزارتخانه برای تمرکزدایی و افزایش اختیارات استانداران کشور خاطرنشان کرد: به منظور تمرکز زدایی و در اجرای مواد 181 و 186 قانون برنامه پنجم توسعه و با رعایت اصول 133 و 137 قانون اساسی، وظایف ،اختیارات و مسوولیت های وزرا و معاونان رییس جمهوری به پیشنهاد آن ها و با تصویب هیات دولت می تواند به عهده سایر مقامات، استانداری ها، مدیران ستادی و استانی گذاشته شود.

وی افزود: در ماده 181 قانون برنامه پنجم توسعه دولت مکلف شده است که در راستای رعایت عدالت در توزیع منابع و فرصت ها و توسعه متوازن مناطق و ارتقاء توانمندی های مدیریتی استان ها و انتقال اختیارات اجرایی به استان ها، سازو کار و شاخص های لازم را تصویب کند.

ناصریان ادامه داد: براساس ماده 186 قانون برنامه پنجم نقشه جامع تقسیمات کشوری با جهت گیری عدم تمرکز و تفویض اختیار به مدیران محلی، نقش استانداران تقویت شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور از تشکیل کارگروه تخصصی کاهش تصدی های وزارت کشور خبر داد و گفت: در این کارگروه وظایف معاونت های وزارت کشور به منظور احصاء و واگذاری تکالیف تصدی گری به بخش های غیردولتی و تصویب تکالیف مربوط به معاونت امنیتی و انتظامی بررسی می شود.



** ارتقاء رتبه 530 نفر از کارکنان وزارت کشور و استانداری ها در دولت یازدهم

ناصریان در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به توانمندسازی و آموزش فرهنگی و تخصصی منابع انسانی، تصریح کرد: در این راستا از ابتدای دولت یازدهم تا کنون ارتقای رتبه 530 نفر از کارکنان وزارت کشور و استانداری ها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین زمینه های لازم در خصوص نیازسنجی آموزش کارکنان متناسب با شرح وظایف اختصاصی وزارت کشور فراهم شده است.



** وزارت کشور پیگیر تعیین تکلیف آزمون های استخدامی سال گذشته استانداری ها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور درباره اجرای طرح مهر آفرین که در اواخر دولت دهم انجام گرفت و بعد از آن دچار مشکلاتی شد، گفت: معاونت راهبردی این مصوبه هیات وزیران را با ابلاغ بخشنامه ای بازگرداند و در مجلس شورای اسلامی نیز هیات تطبیق این مصوبه را رد کرد.

ناصریان به مشکلات ایجاد شده برای افراد که در این طرح شرکت کرده اند اشاره کرد و افزود: در این طرح برخی نیروها جذب شده و بعضی دیگر آزمون داده و یا در مرحله گزینش قرار داشته اند که بخشنامه آن لغو شد و مشکلاتی ایجاد شد که استانداری ها هم نتوانستند جذب نیرو را انجام دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به مکاتباتی که با معاونت توسعه و منابع انسانی داشته ایم پیگیر وضعیت این افراد که در طرح شرکت کرده اند خواهیم بود.

وی افزود: وزارت کشور از طریق معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری پیگیر تعیین تکلیف آزمون های برگزاری جذب سال گذشته استانداری ها و اخذ شماره مستخدم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور گفت: با توجه به ابلاغیه سوم مهرماه وزیر کشور به سازمان های تابعه مبنی بر وحدت رویه و جذب نیروی انسانی در سازمان های تابعه وزارت کشور و همچنین بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری نحوه جذب و به کارگیری نیروی انسانی و هرگونه استخدام تابع قوانین و مقررات است.

ناصریان با بیان اینکه در حال حاضر نظارت بر حسن اجرای ابلاغیه مذکور مقام عالی وزارت و بخشنامه توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری توسط ستاد وزارت کشور صورت می پذیرد، اظهارداشت: براساس ان بخشنامه استانداری ها نیازهای استخدامی خود را احصاء و براساس قوانین و مقررات اداری اقدام لازم را انجام می دهند.



**کارگروه ویژه پیگیری مصوبات سفرهای رییس جمهوری به استان ها تشکیل می شود

ناصریان از تشکیل کارگروه ویژه برای پیگیری مصوبات سفرهای رییس جمهوری به استان ها خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این کارگروه پیگیری مصوبات در استان ها مورد نظر خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور گفت: کارگروه دیگری نیز با هدف اقدامات و هماهنگی برای انجام سفرهای رییس جمهوری به استان های مورد هدف نیز تشکیل خواهد شد.



** اهتمام ویژه دولت یازدهم برای استقرار کامل دولت الکترونیک

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور گفت: به منظور بهبود کیفیت خدمات ارایه شده از جانب دولت و حاکمیت، وزارت کشور در بازنگری ساختار خود پس از روی کار آمدن دولت یازدهم اهتمام ویژه ای به استقرار دولت الکترونیک داشته و با تغییر نام مرکز نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات به مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار، رویکرد جدید به این امر در راستای تحقق اهداف تعریف شده داشته است.

ناصریان اظهارداشت: در حقیقت وزارت کشور چه در ستاد و چه در استان ها نقش بسیار موثری در تحقق حاکمیت الکترونیک دارد و در سند راهبردی مرکز مذکور چشم انداز وزارت کشور در این حوزه ترسیم شده است.

وی ادامه داد: براساس این چشم انداز، وزارت کشور محور تحقق حاکمیت الکترونیک، هوشمند و کارآمد در انجام ماموریت ها بر پایه آمارهای دقیق، زیرساخت ها و سامانه های به روز، امن و پایدار در گستره میهن اسلامی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور گفت: استفاده از سامانه جامع انتخابات به منظور اتوماسیون کامل فرآیندهای قبل از اخذ رای، روز اخذ رای و پس از آن و نیز فرایندهای پشتیبان انتخابات، انجام ارتباط بر خط با مراجع استعلامی، استفاده از دفاتر پیشخوان دولت در ثبت نام از داوطلبین شورهای اسلامی و روستا، استفاده از کارت هوشمند ملی به منظور امضای دیجیتال در فرآیندهای انتخابات و راه اندازی شبکه ارتباطی با تمامی بدنه اجرایی وزارت کشور از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

ناصریان افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه استقرار دولت الکترونیک می توان به سامانه مدیریت فرایندهای سازمان های مردم نهاد، سامانه مدیریت فرآیندهای تشکل های سیاسی، صنفی و اقلیت های دین، سیستم دریافت شکایات و گزارشات وارده به وزارت کشور، سیستم پاسخگویی به مشکلات اتباع بیگانه، بانک اطلاعات کانون های تخصصی بانوان کشور، بانک اطلاعات شوراهای اسلامی، بانک اطلاعات تخصصی تقسیمات کشوری و ایجاد بانک آمار و GIS وزارت کشور اشاره کرد.



**برای تهیه کارت های الکترونیک، همه دستگاهها اهتمام کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور درباره اجماع کارت های الکترونیکی نیز گفت: کارت ها و شناسنامه های الکترونیکی بسیار مفید خواهند بود چرا که این کارت ها یازده نوع خدمت را انجام می دهند.

ناصریان خاطر نشان کرد: استفاده از این کارتها برای همه مردم همکاری و هماهنگی همه دستگاههای کشور را می طلبد و اهتمام آنها می تواند موجب دور سریعتر این کارت ها شود.

وی اضافه کرد: همچنین برای تسهیل در ارائه این کارتها فراهم شدن اعتبار و آماده بودن زیر ساخت ها لازم است که امیدواریم موانع برطرف شود.

معاون وزیر کشور درباره موضوع سلامت اداری و بحث پیشگیری از تخلفات نیز گفت: برای توجه به سلامت اداری دفاترمان با عنوان اداره کل ارزیابی و عملکرد در تشکیلات جدید ارتقا داده شده و به مرکز ارزیابی و عملکرد و بازرسی حقوقی تغییر یافته اند.

ناصریان خاطر نشان کرد: شرح وظایف این مرکز تغییر یافته و در استانداری های کشور هم به طور اداره کل عمل می کند.

وی اضافه کرد: شکایت از استانداری ها هم دراین مرکز رسیدگی می شود که البته ارزیابی معاونان و استانداران به همراه نتایج آن در این قسمت بررسی می شود که نتیجه به اطلاع وزیر می رسد.

معاون وزیر کشور خاطر نشان کرد: در صورت تخلف برخورد جدی انجام می شود و تمام هم و غم ما این است که مشکلات و شکایت ها را به حداقل برسانیم.

ناصریان درخصوص سلامت اداری و ارزیابی نتایج از دوره های گذشته نیز گفت: آمار دقیقی نداریم ولی در دوره خود به دنبال آن هستیم هر 3 ماه یکبار آماری را از مجموعه خودمان ارائه دهیم .



** تشکیل اتاق فکر بهره وری در وزارت کشور طراحی شد

ناصریان در ادامه با اشاره به بحث افزایش بهره وری و استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد اظهارداشت: در این راستا تشکیل اتاق فکر بهره وری وزارت کشور متشکل از خبرگان و نخبگان کشوری و مرکز آمار ایران طراحی شده است.

وی ادامه داد: همچنین جلساتی به صورت ویدیو کنفرانس با معاونین توسعه مدیریت و منابع انسانی و کارشناسان بهره وری استانداری های کشور به منظور تبیین راهبردهای بهره وری و تهیه چارچوب طرح ستانده های واقعی استانداری ها متناسب با ماموریت ها در آذرماه سال جاری برگزار کردیم.

معاون وزیر کشور گفت: بانک اطلاعاتی کارشناسان بهره وری به منظور تسهیل در اجرای طرح سنجش بهره وری استانداری ها سراسر کشور نیز ایجاد شده است.



** شناسایی و اصلاح فرآینده های ادارات دارای ارباب رجوع

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور همچنین از شناسایی و اصلاح فرایندهای ادارات دارای ارباب رجوع خبر داد و گفت: شرح وظایف سازمان ها به منظور ایجاد و شفافیت در ارایه خدمات کارکنان به مردم نیز اصلاح شده است.

ناصریان اظهارداشت: استقرار میزخدمت در درب ورودی وزارت کشور و استانداری ها، برنامه ریزی و سیاست گذاری جهت راه اندازی دبیرخانه متمرکز جهت سهولت دسترسی مراجعین و نظام پاسخگویی به مکاتبات اداری آنان و برنامه ریزی در جهت راه اندازی سامانه تلفن گویا از دیگر برنامه های صورت گرفته در جهت تکریم ارباب رجوع است.



**اختیارات را رییس دولت و وزرا به استانداران تفویض می کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور درباره افزایش اختیارات استانداران و تمرکز زدایی برای آنان گفت: اختیارات را رییس جمهور و وزرا و معاونان رییس جمهوری می توانند با تصویب هیات وزیران به استانداران تفویض کنند.

ناصریان تصریح کرد: در اولین گردهمایی استانداران سراسر کشور برای بحث تفوض اختیارات بحث هایی مطرح شد و در این منظور کارگروهی را تشکیل می دهیم که در داخل وزارت کشور و استانداری ها آن واگذاری وظایف را انجام دهیم.

وی ادامه داد: مکاتبات استانداری ها انجام شده ونظرات گوناگون در 4 کارگروهی که پس از گردهمایی تعیین شده اند بررسی می شود.



**با انتقال پایتخت مشکلات حل نمی شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور درباره طرح انتقال پایتخت اداری- سیاسی کشور گفت: اگر بخواهیم با همین شیوه پایتخت را منتقل کنیم به معنی سوق دادن مشکلات به نقطه دیگری است.

ناصریان خاطر نشان کرد: به جای این هزینه انتقال ، می توانیم مشکلات پایتخت را برطرف کنیم یا آنکه با ایجاد اشتغال مانع مهاجرت ها به کلانشهر تهران شویم.

وی با بیان اینکه انتقال پایتخت مشکلی را حل نمی کند تاکید کرد: باید مشکلاتی نظیر اشتغال، توسعه اقتصادی، توسعه کشاورزی و بهبود صنعت و تولید حل شود تا ورود افراد به پایتخت کاهش یابد.



** طرح دورکاری بازدهی نداشته است

معاون وزیر کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح دورکاری که توسط دولت قبل اجرا شده بود بازدهی مناسب را داشته است؟ گفت: این طرح تجربه موفقی نبود و بازدهی لازم را نداشته است.

ناصریان افزود: برای دورکاری باید امکانات اولیه ای برای فرد دورکار فراهم می شد که این مهم انجام نگرفت.

وی ادامه داد: برای فرد دور کار تنها حکمی صادر شده بود و هچ امکاناتی را در اختیار نداشت و با اجرای آن بدین شکل مخالف هستم.



** به هیچ عنوان برای انتخاب فرمانداران گرایش سیاسی نداریم

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور درباره مولفه های انتخاب فرمانداران در وزارت کشور گفت: به هیچ عنوان برای انتخاب فرمانداران گرایش سیاسی نداریم و اعتدالگرایی، توسعه محوری تجربه مفید و داشتن توانمندی های لازم از جمله این مولفه ها است.

ناصریان ادامه داد: سعی کنیم مدیریت های میانی خود و بخشداران و فرمانداران را از نیروهای مجرب وزارتخانه انتخاب کنیم.



** اهداف برگزاری نخستین اجلاس استانداران دولت تدبیر و امید

دبیر نخستین اجلاس استانداران در ادامه این گفت وگو با اشاره به اهداف این نشست گفت: تبادل نظر و هم اندیشی مسائل عمومی، بررسی چالش ها و مشکلات پیش روی استانداران در استانها و ارائه راهکار مناسب به منظور ایجاد وحدت رویه از اهداف این اجلاس بود.

ناصریان ادامه داد: در این اجلاس بودجه سال 92 کشور و مشکلات موجود در بودجه از جمله پرداخت نشدن هزینه برگزاری انتخابات بررسی شد.

وی اضافه کرد: بررسی بحران آب، کم آبی و خشکسالی از دیگر مواردی بود که با حضور وزیران نیرو و جهاد کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور نخستین گردهمایی استانداران را مثبت خواند و اظهار داشت: روسای قوای مجریه و مقننه، 4 معاون رییس جمهور، 5 تن از وزرا، فرمانده نیروی انتظامی و رییس سازمان پدافند غیر عامل نیز در جمع استانداران حضور یافتند.



**دستاورد نخستین اجلاس استانداران کتابچه می شود

ناصریان هدف اصلی این اجلاس را تبیین سیاست های دولت و ارائه دستور العمل های اجرایی عنوان کرد و گفت: دستاوردهای این اجلاس در قالب یک کتابچه چاپ خواهد شد.

وی با اعلام اینکه نشست بعدی استانداران در نیمه اسفند ماه سال جاری خواهد بود گفت: در نشست آینده مسائل به صورت تخصصی دنبال می شود.



**مانع فربه تر شدن وزارت کشور می شویم

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور یکی از برنامه های مدنظر را بازگرداندن نیروهای مامور در این وزارتخانه دانست و گفت: به جای کسانی که ماموریت در این وزارتخانه گرفته بودند از افراد توانمند داخلی وزارت کشور استفاده می کنیم.

ناصریان ادامه داد: بخشنامه استفاده از ظرفیت های داخلی به تمامی استانداران ابلاغ شده و تا پایان سال آمارافرادی که در کشور بازگردانده شده اند را اعلام می کنیم.

وی اضافه کرد: سیاست دولت تدبیرو امید و وزارت کشور این است که بتوانیم با حداقل نیروها مجموعه را به شکل مطلوب اداره کنیم و به هیچ عنوان دنبال فربه تر کردن نخواهیم بود.



**نیروهای تازه نفس در فرمانداری های جدید

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور یکی از علت های جذب نیرو با آزمون استخدامی را شکل گیری فرمانداری ها و بخشداری های جدید عنوان کرد.

ناصریان اظهار داشت: آزمون استخدامی برای آینده در وزارت کشور به دلیل تشکیل فرمانداری و بخشداری های جدید و جایگزینی مامورهای بازگردانده صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: سعی داریم تا در جذب نیروهای انسانی دقت بیشتری کنیم و با وسواس بیشتر نیروهایی را جذب کنیم که از لحاظ تحصیل و تجربه جایگاه مناسبی را برخوردار باشند و جایگزین بازگشتی ها انتقالی خواهند شد.



**پنج فرماندار ویژه و 65 درصد معاونان استاندار منصوب شده اند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از فرمانداران و بخشداران منصوب شده اند، گفت: از بین 33 فرمانداری ویژه در کشور تا کنون 5 پنج فرماندار ویژه منصوب شده اند.

ناصریان درباره انتصاب معاونان استانداران نیز خاطر نشان کرد: برخی استانهای حساس و مرزی 5 معاون و سایر استانها 4 معاون دارند که بیش از 65 درصد این افراد در کشور تعیین شده اند و کار انتخاب باقی آنها نیز با دقت ادامه دارد.

گفت و گو از سجاد خسروانیان و عباس قزوینی

سیام**9254**7261** 1449
کد N85316

وبگردی