آفتاب

ابراز نگرانی سازمان ملل از تشدید خشونت ها در مصر

ابراز نگرانی سازمان ملل از تشدید خشونت ها در مصر

نیویورک، ایرنا - کمیسرعالی شورای حقوق بشر سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی عمیق از تشدید خشونت ها در مصر خواستار تحقیقات فوری مسوولان کشور در خصوص کشته شدن 62 نفر در جریان تظاهر کنندگان اخیر قاهره شد.

به گزارش ایرنا ناوی پیلای با صدور بیانیه ای خواستار تحقیقات فوری مسوولان مصری و اشد مجازات برای عاملان کشتار اخیر تظاهرکنندگان در شهرهای مختلف از جمله در قاهره شد.

در این بیانیه خطاب به ارتش مصر آمده است وظیفه نیروهای امنیتی حفظ ثبات و امنیت شهروندان می باشد و بایستی همه مسوولان مصری به حقوق شهروندی، آزادی بیان و حق تظاهرات مسالمت آمیز مردم این کشور احترام بگذارند.

پیلای در بیانیه خود تصریح کرده است بار دیگر از مقام های مصری مصرانه می خواهم که به تعهدات بین المللی خود عمل کرده و شرایطی را فراهم کنند که تظاهر کنندگان مصری بدون ترس از اعمال خشونت ها و دستگیری به اعتراض های اجتماعی و مدنی خود ادامه دهند.

کمیسرعالی شورای حقوق بشر همچنین از مردم مصر درخواست کرد که هنگام برگزاری تظاهرات ها و اعتراض های اجتماعی از توسل به هرگونه اقدام و اعمال خشونت آمیز پرهیز کنند.

روز شنبه گذشته همزمان با سومین سالروز انقلاب مصر که به سرنگونی حسنی مبارک و تنظیم قانون اساسی تازه ای در این کشور منجر شد در گیری های خشونت آمیزی میان تظاهر کنندگان و مامورین پلیس شهر قاهره در گرفت که به کشته شدن 62 نفر و مجروح شدن شمار زیادی از مردم این کشور منجر شد.

اروپام 2253 **1908
کد N85293

وبگردی