آفتاب

موافقت شورای نظامی با استعفای السیسی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری

موافقت شورای نظامی با استعفای السیسی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری

همشهری آنلاین: شورای نظامی مصر با استعفای عبدالفتاح السیسی از سمت خود در مقام وزیر دفاع و نامزدی وی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری موافقت کرد.

جهان > آفریقا- همشهری آنلاین:
شورای نظامی مصر با استعفای عبدالفتاح السیسی از سمت خود در مقام وزیر دفاع و نامزدی وی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع مصر که درجه ژنرال در ارتش مصر را داشت امروز به درجه ارتشبد ارتقا یافت.

شورای نظامی مصر به ریاست السیسی امروز جلسه‌ای تشکیل داده بود تا نامزدی وزیر دفاع در انتخابات ریاست جمهوری مصر را بررسی کند. السیسی نقش عمده‌ای در برکناری مرسی ایفا کرده بود.

شبکه خبری اسکای نیوز اعلام کرد که شورای نظامی مصر به السیسی اختیار لازم برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را داده است.

بر اساس گزارش شبکه خبری العربیه، شورای نظامی با استعفای السیسی از سمت خود در مقام وزیر دفاع و نامزدی وی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری موافقت کرد.

السیسی در سال 1977 وارد ارتش مصر شد و در سال 2012 از سوی «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر به عنوان وزیر دفاع انتخاب شد و جانشین «محمد حسین طنطاوی» شد.

السیسی پیش از رسیدن به کرسی وزارت دفاع مصر در دولت «هشام قندیل» نخست وزیر دوران مرسی مدیر واحد اطلاعات نظامی در ارتش بود.

کد N85168

وبگردی