آفتاب
اخضر ابراهیمی:| 140294

مذاکرات دولت و مخالفان سوریه در ژنو هیچ گونه پیشرفتی نداشت

مذاکرات دولت و مخالفان سوریه در ژنو هیچ گونه پیشرفتی نداشت

در سومین روز از مذاکرات طرف های سوری در ژنو هیچ گونه توافقی بر سر آتش بس یا کاهش خشونت‌ها در سوریه به دست نیامد.

«اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد که مذاکرات میان طرف‌های سوری در ژنو هیچ گونه پیشرفتی نداشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ابراهیمی پس از پایان سومین روز از مذاکرات هیئت‌های مخالفان و دولت سوریه در کنفرانسی خبری گفت که در این مذاکرات هیچ گونه توافقی بر سر آتش بس یا کاهش خشونت‌ها در سوریه به دست نیامد.

وی افزود که طرف‌های سوری آماده ادامه مذاکرات هستند اما وی هرگز انتظار وقوع یک معجره که به جنگ داخلی سه ساله در سوریه پایان دهد، ندارد.

ابراهیمی تصریح کرد که طرف‌های سوری همچنان راه‌های خروج زنان و کودکان را از بخش قدیمی شهر «حمص» بررسی می‌کنند اما هیچ گونه توافقی بر سر ورود کمک‌های بشر دوستانه به این منطقه از شهر صورت نگرفت.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در ادامه گفت که دولت آماده اجرای عملیات خروج زنان و کودکان از حمص است اما این عملیات آسان نیست زیرا مشکلات زیادی نظیر وجود تک تیرانداز‌ها وجود دارد.

ابراهیمی تاکید کرد که دو طرف باید در راستای پایان جنگ در سوریه تلاش کنند.

وی همچنین از دو طرف خواست که محرمانه بودن آنچه در مذاکرات جریان دارد را رعایت کنند و به رسانه‌ها در مورد مذاکرات اطلاعات ندهند.

فرستاده ویژه سازمان ملل در این کنفرانس مطبوعاتی به برخی از پرسش‌های خبرنگاران که آن‌ها را پرسش‌های «بمب گذاری شده» توصیف کرد، پاسخ نداد.

کد N85155

وبگردی